1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برترین شاسی بلند های فول سایز 2017

برترین شاسی بلند های فول سایز 2017

9 فروردین 1397
  • 0

اگر نگاهی به دسته‌بندی خودروها بیاندازیم؛ از سدان‌ و هاچ‌بک‌ گرفته تا آف‌رود و کراس‌اوور و شاسی‌بلند‌، خوش‌اقبال‌ترین و پرطرفدارترین و شاید در عین حال ایمن‌ترین آن‌ها همین دسته شاسی‌بلندها هستند. 2017 هم سالی بود که شاسی‌بلندهای زیادی را به بازار تحویل داد.در ادامه به معرفی 10 شاسی‌بلند 8 نفره‌ای اشاره می‌کنیم که در سال 2017 جزء محبوب‌ترین‌ها بودند.

1. لکسوس ال‌ایکس 2017

 برترین شاسی بلند های فول سایز 2017

لکسوس ال‌ایکس سایز متوسط، به‌عنوان نسخه فانتزی تویوتا لندکروزر، گران‌ترین خودروی شاسی‌بلند 8 نفره محسوب می‌شود. فضای داخلی این شاسی‌بلند به قدری مناسب است که می‌توان با جمع دوستان یا خانواده‌ای 8 نفره سفری دلچسب را تجربه کرد. هرچند این شاسی‌بلند قابلیت آف‌رودی چشمگیری دارد، اما تنها تعداد کمی از صاحبان این خودرو، به آف‌رود می‌روند. بیشینه ظرفیت یدک‌کشی این شاسی‌بلند 3175 کیلوگرم است، اما در ترکیب با وزن 2721 کیلوگرمی خود خودرو (به اضافه وزن مسافران و بار) قدرت یدکشی‌ این خودرو را در رده بالایی قرار می‌دهد. از نظر مصرف سوخت، این ال‌ایکس یکی از سه خودروی کم‌مصرف در این فهرست است.

2. کادیلاک اسکالید ای‌اس‌وی 2017

 برترین شاسی بلند های فول سایز 2017

کادیلاک اسکالید، خود را به‌عنوان یک شاسی‌بلند لوکس بزرگ معرفی می‌کند. با وجود ظاهر جذاب و فضای داخلی لوکس، بعضی از نسخه‌های آن در مقایسه با تاهوئی و یاکون از جنرال‌موتورز به‌عنوان هم‌خانواده‌های خود چالش قیمتی دارد. اما نسخه پلاتینیوم با تودوزی چرم نیمه آنیلین صندلی‌ها و کنسول وسط را پوشانده و باعث درخشش اسکالید می‌شود. تمام مدل‌ها دارای بیشینه ظرفیت یدک‌کشی حدود 3620 کیلوگرم هستند، اما تنها اسکالید ای‌اس وی کشیده، دارای 8 صندلی است. اگر به دنبال خودرویی هستید که با تعداد زیادی از دوستان خود مسافرت کنید و وسایل خواب و تجهیزات را هم در خودرو جای دهید، این شاسی‌بلند بهترین گزینه خواهد بود.

3. نیسان آرمادا 2017

 برترین شاسی بلند های فول سایز 2017

اگرچه نیسان آرمادا یک شاسی‌بلند کاملا بزرگ است، اما نسبت به برخی از رقبای خود، از فضای داخلی کمتری به‌ویژه در ردیف سوم برخوردار است. این آرمادای بازطراحی‌شده 8 سیلندر برای سال 2017، جزء پرمصرف‌ترین خودرو از نظر سوخت است. آرمادا بیشینه ظرفیت یدک‌کشی معادل 3855 کیلوگرم را دارد. علاوه بر این، آرمادا را می‌توان جزء ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای سایز بزرگ با پلتفرم body-on-frame معرفی کرد. نیسان آرمادا 2017 با برخورداری از سطح خوبی از ویژگی‌های استاندارد، فضای داخلی مطلوبی را دارد. نسخه گران‌تر نیز با عنوان اینفینیتی QX80 وجود دارد، اما هر آنچه را که بخواهید، در آرمادا وجود دارد.

4. تویوتا لندکروزر 2017

 برترین شاسی بلند های فول سایز 2017

تویوتا لندکروزر سایز متوسط، دومین شاسی‌بلند گران‌قیمت و همچنین یکی از سه خودروی کم‌مصرف در این فهرست به شمار می‌رود. اما ویژگی‌ها و مزایای لندکروزر تنها به این توصیفات خلاصه نمی‌شود. این شاسی‌بلند با بیشینه قدرت یدک‌کشی تا 3674 کیلوگرم، فضای داخلی عالی و قابلیت آف‌رودی به خودرویی لوکس تبدیل شده است. همچنین نسخه گران‌قیمت‌تر از این مدل نیز با عنوان لکسوس ال‌ایکس وجود دارد، با این حال، لندکروزر نسخه کاملا مجهزی است که تمام نیازهای استفاده از یک شاسی‌بلند را در خود جای داده است. اما اگر نیاز به یک خودروی بزرگ‌تر دارید، تویوتا مدل سکویا را نیز عرضه می‌کند که کمی ارزان‌تر و البته از راحتی کمتری نسبت به لندکروزر برخوردار است.

5. هوندا پایلوت 2017

 برترین شاسی بلند های فول سایز 2017

هوندا پایلوت سایز متوسط یکی از ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای 2017 است. همچنین به دلیل مجهز بودن به یک جعبه‌دنده اتوماتیک 9 سرعته، در ردیف شاسی‌بلندهای کم‌مصرف قرار می‌گیرد. پایلوت با برخورداری از صندلی‌های راحت و فضای داخلی عالی و همچنین فضای بار زیاد، یکی از بهترین شاسی‌بلندهای 8 نفره محسوب می‌شود. بیشینه ظرفیت یدک‌کشی این خودرو 2267 کیلوگرم است. این خودرو با بهره‌گیری از پیشرانه تنفس‌طبیعی V-6، قدرتی فراتر از تجربه رانندگی روزمره را برای راننده فراهم می‌کند.

6. شورولت تراورس 2017

 برترین شاسی بلند های فول سایز 2017

عنوان ارزان‌ترین شاسی‌بلند در این فهرست به شورولت تراورس تعلق می‌گیرد. با این وجود، این خودرو از فضای داخلی زیادی بهره می‌برد، طوری‌که حتی ردیف سوم نیز برای نوجوان‌هایی با قد کوتاه قابل استفاده است. بیشینه ظرفیت یدک‌کشی این خودرو 2358 کیلوگرم است. تراورس اگرچه شاسی‌بلند سایز متوسطی است، اما از نظر مصرف سوخت، بسیار مقرون به صرفه است، چراکه با میزان مصرف سوخت ترکیبی 13 لیتر در هر 100 کیلومتر نسبت به رقبای خود، در زمره خودروهای کم مصرف قرار دارد. لازم به ذکر است که شورولت تراورس 2018 تمام‌جدید اواخر امسال عرضه خواهد شد. اما اگر به دنبال شاسی‌بلند ارزان قیمت مناسب 8 نفر هستید، مدل فعلی کارراه‌انداز است.

7. لینکولن نویگیتور 2017

 برترین شاسی بلند های فول سایز 2017

لینکولن نویگیتور بزرگ در اصل همان فورد اکسپدیشن است، اما در طراحی و قالبی جدید. این خودرو در مقایسه با همتاهای لوکس خود، از نظر قیمتی، گزینه بسیار خوبی است. پیشرانه این خودرو نیز همانند فورد اکسپدیشن توربوشارژ V6 است و قدرت بالای این خودرو، آن را در فهرست سریع‌ترین شاسی‌بلندها قرار داده است. پیشرانه اکوبوست این مدل، خللی در ظرفیت یدک‌کشی آن تا وزن 4082 کیلوگرم ایجاد نمی‌کند. نویگیتور جدید با بدنه آلومینیوم قدرتمندتر به زودی به عنوان مدل 2018 عرضه خواهد شد، اما اگر نمی‌توانید خیلی منتظر باشید، مدل فعلی را از دست ندهید.

8. شورولت تاهو / شورولت سابربن / جی‌ام‌سی یوکون 2017

 برترین شاسی بلند های فول سایز 2017

شورولت تاهو و جی‌ام‌سی یوکون (و همچنین شورولت سابربن و جی‌ام‌سی یوکون ایکس‌ال) شاسی‌بلندهای بزرگی هستند که ظرفیت لازم برای 7، 8 و حتی 9 نفر را دارند؛ با این اوصاف، این تنها مدل در این فهرست است که از نظر تعداد سرنشین، ظرفیتی فراتر از سایر مدل‌ها دارد. با توانایی کشیدن وزنی معادل 3628 کیلوگرم، جزء خودروهای قدرتمند محسوب می‌شود. هرچند از نظر مصرف سوخت، خیلی حرفی برای گفتن ندارد، اما اندازه و وزن عالی، قدرت جذبه بالایی را دارد.

9. فورد اکسپدیشن 2017

 برترین شاسی بلند های فول سایز 2017

فورد اکسپدیشن سایز بزرگ با بهره‌وری از پیشرانه V6، توانایی یدک‌کشی تا وزن 4082 کیلوگرم را دارد. علی‌رغم پیشرانه اکوبوست، مصرف سوخت این خودرو به‌دلیل اندازه و وزن خود، نسبتا ضعیف است، اما قدرت خوبی دارد. نسخه تمام‌جدید با بدنه آلومینیومی سبک‌تر و حتی قدرتمندتر از اکوبوست V6 فورد باید به زودی عرضه شود، اما مدل فعلی گزینه تکمیلی است.

10. تویوتا هایلندر 2017

 برترین شاسی بلند های فول سایز 2017

تویوتا هایلندر سایز متوسط تنها خودرو در این فهرست است که به پیشرانه هیبریدی مجهز است که مصرف کلی سوخت این خودرو 8 لیتر در 100 کیلومتر است. اما جالب‌ اینکه مدل‌های غیرهیبریدی V6 نیز نسبت به سایر رقبای خود اقتصادی‌تر است. این مدل در نسخه 4 سیلندر نیز موجود است. هرچند ارزان‌تر از نسخه V6 است، اما پیشنهاد می‌شود به خاطر ارزان‌تر بودن سراغ آن نروید. سواری آن مانند لکسوس نرم است و هم از صندلی‌های راحتی برخوردار است و هم از فضای داخلی مناسبی. نسخه‌های 6 سیلندر قابلیت یدک‌کشی تا وزن 2267 کیلوگرم را دارند، در حالیکه این قدرت در نسخه‌های هیبریدی (4 سیلندر) 1587 کیلوگرم می‌رسد.



نظرات