1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بنتلی مولسان اسپید 2015

بنتلی مولسان اسپید 2015

29 شهریور 1393
  • 8

در بنتلی برای چیزهای کوچک هم باید هزینه‌های زیادی پرداخت؛ اما در اینجا حتی برای چیزهای کمتر باید هزینه بیشتری بپردازید. درواقع پرداخت 100 هزار دلار اضافی برای خودرویی که قدرت کمتر، سیلندرهای کمتر، نهایت سرعت پایین‌تر و دو چرخ محرک کمتر دارد، غیر منطقی به نظر می‌رسد.

اما دو چیز در مولسان اسپید، آن را خاص می‌کند. انحصار و گشتاور.

نسخه اسپید از موتور هشت سیلندر 6.75 لیتری مجهز به توربوشارژر دوقلو استفاده می‌کند. این موتور تاریخچه‌ای 55 ساله دارد و در این مدت به تکامل نهایی رسیده است. حتی می‌تواند استانداردهای سخت‌گیرانه آلایندگی را نیز پاس کند. در سال 2015، تغییرات در محفظه احتراق موتور، پورت‌های دریافت و انژکتور و شمع‌ها برای افزایش کارایی تغییر کرده‌اند. گشتاور تولیدی مولسان با یک جهش از 1019 نیوتن متر به 1100 نیوتن متر رسیده است. نیروی تولیدی موتور هم به 530 اسب بخار می‌رسد که نسبت به نسخه معمولی مولسان، 25 اسب بیشتر اما نسبت به نسخه 12 سیلندر W شکل فلائینگ اسپور، 86 اسب بخار کمتر است.

بنتلی همچنین ادعا می‌کند که راندمان موتور و بهره‌وری آن 13 درصد بهبود یافته است. البته برای صاحبان ثروتمند بنتلی، مصرف سوخت و هزینه‌های آن، کمترین اهمیت را دارد. با این وجود با هر باک، مسافت نهایی طی شده نسبت به قبل 80 کیلومتر افزایش یافته است.

انتقال همه گشتاور و نیرو از طریق چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد. این باعث می‌شود که برخی از میلیاردها نیز هوس برن اوت به سرشان بزند. با این حال انتظار می‌رفت تا از چهار چرخ محرک برای بهبود هندلینگ و توانایی‌های حرکتی این چنین خودرویی استفاده گردد. گیربکس هشت سرعته خودکار نسبت به سابق، ارتقا پیدا کرده است. اکنون تعویض دنده سریع‌تر و اسپرت تر می‌باشد. حالت اسپرت قابل انتخاب باعث می‌شود تا عملکرد فرمان و سیستم تعلیق بادی کمی محکم‌تر شود. با این حال چیزی از میزان راحتی این بنتلی کاسته نمی‌شود.

شتاب صفر تا صد بنتلی اسپید تنها 4.8 ثانیه است. بیشینه سرعت این خودرو نیز به 306 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این اعداد را باید با 4.3 ثانیه و 322 کیلومتر بر ساعت نسخه 12 سیلندر مولسان مقایسه کرد.

کابین مولسان از 14 نوع چرم پوست گاو و فیبر کربن و چوب تزئین می‌شود. این فضای لوکس منحصربه‌فرد را در هیچ خودروی دیگری نخواهید یافت.

هنوز قیمت این خودرو نهایی نشده است اما می‌دانیم که از اوایل سال آینده برای کسانی که ثروت هنگفت و زندگی اشرافی دارند، قابل خرید خواهد بود.

بنتلی مولسان-نمای کلی

بنتلی مولسان -نمای جلو

بنتلی مولسان - نمای جلو

بنتلی مولسان -نمای کلی

بنتلی مولسان - نمای عقب

بنتلی مولسان - نمای داخل

بنتلی مولسان -نمای فرمان

بنتلی مولسان -نمای صندلی عقب

بنتلی مولسان -نمای چرخ

بنتلی مولسان -نمای موتور



نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (13 مهر 1393 ساعت 03:05)

    طراحی داخلی به این میگن ، هم کلاسیکه و هم مدرن. ادغامی از هر دو سبکه. عالیه.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (13 مهر 1393 ساعت 03:03)

    گشتاور 1100 نیوتن مترش محشره.

  • یوونتوس یوونتوس (3 مهر 1393 ساعت 17:48)

    به نظرم داخلش خیلی شلوغه.

  • ادزیو ادزیو (29 شهریور 1393 ساعت 14:37)

    بنتلیم فولکس واگن به اینجا رسوندتش

  • بنیامین خودرو بنیامین خودرو (29 شهریور 1393 ساعت 10:11)

    طراحی داخلی فوق العاده ای داره اما ظاهریش خیلی مزخرفه و اصلا خوب نیست
    البته نظر شخصی منه ..

  • مازراتیوس مازراتیوس (29 شهریور 1393 ساعت 10:02)

    خودروهای بنتلی کلا همشون زیبا هستن. از مطلبتون متشکرم.

  • سعید هاشمی سعید هاشمی (29 شهریور 1393 ساعت 09:10)

    این انگلیسی ها توی ماشین لوکس ساختن خیلی خوبن. هرچند از نظر توانایی فنی به آلمانی ها نمیرسن.

  • میلادحسنی میلادحسنی (29 شهریور 1393 ساعت 07:42)

    چند روز پیش یه دونه تو رشت دیدم....شاید باورتون نشه ابهتش همه رو گرفته بود مردم همه بهش خیره می شدن