1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سیستم صوتی مخوف در بنتلی کانتیننتال

سیستم صوتی مخوف در بنتلی کانتیننتال

20 دی 1394
  • 0

بنتلی با یک نسخه سفارشی از کانتیننتال GT با همکاری «مانستر» به نمایشگاه CES 2016 وارد شده است. این مدل که «مانسترِ مولینر» نامیده می‌شود، دارای یک سیستم صوتی است که با میزان توجه به جزئیاتی که در آن به کار گرفته شده، داشتن آن تنها می‌تواند برای یک «بنتلی» تجویز شود.

خودروی نمایشگاهی بنتلی در CES از یک سیستم صوتی مانستر ۳۴۰۰ واتی بهره‌مند شده که تعداد ۱۶ اسپیکر آن توسط نوئل لی (Noel Lee) رئیس مانستر دست‌چین شده‌اند. ارتقای سیستم صوتی معمولاً چیزی است که برای مدل‌هایی مانند هوندا سیویک و فورد موستانگ و رانندگانی با «لبه کلاه‌های بیسبال به سمت عقب» استفاده می‌شد. ولی این موضوع نیز به‌سرعت تبدیل به یکی از نشانه‌های خودروهای لوکس در کنار تریم چوب و چرم شده است.

برای برجسته‌کردن شرایط خاص این خودرو، بنتلی کابین مانستر را با رنگ‌های سیاه و قرمز مزیّن کرده و همین‌طور یک سری صندلی‌های اختصاصی از شاخه طراحی‌های سفارشی‌اش، یعنی «مولینر» اضافه کرده است. همچنین یک محفظه مخصوص برای یک هدفون‌های مانستر با طلای ۲۴ عیار در طراحی کابین گنجانده شده است؛ چیزی که واقعاً‌ برازنده یک «بنتلی» است.

تم رنگی سیاه و قرمز داخلی، به بدنه بیرونی نیز ادامه یافته است و ظاهری هیولایی ایجاد کرده است. رنگ اصلی "Onyx" نام دارد که با طرح‌های "Hotspur" همراه است. بنتلی در همین حال، مواردی چون یک کیت بدنه سفارشی، هواکش‌های سیاه‌رنگ کاپوت با طراحی ویژه، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ و چرخ‌های مشکی برّاق استفاده کرده است.

به نظر نمی‌رسد که تغییرات مکانیکی چندانی برای کانتیننتال GT V8 S صورت گرفته باشد؛ مدلی که به جای موتور ۶ لیتری دو توربوشارژر W12 در سایر نسخه‌های کانتیننتال، از یک موتور ۴ لیتری V8 با دو توربوشارژر استفاده می‌کند. این موتور V8 ممکن است ابعاد کوچکتری داشته باشد، ولی هنوز هم قدرتی در سطح ۵۲۰ اسب‌بخار تولید می‌کند و گشتاور حداکثر آن نیز به ۶۸۰ نیوتن‌متر می‌رسد؛ قدرتی که از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌های خودرو انتقال داده می‌شود.

یک مدل معمولی کانتیننتال GT V8 S کوپه دارای وزنی برابر ۲۲۹۵ کیلوگرم است و استفاده از سیستم صوتی مانستر، حتماً این وزن را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده است. با این وجود، به گفته بنتلی، این خودرو هنوز هم می‌تواند سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۴/۳ ثانیه ثبت کند و حداکثر سرعتی برابر ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. سؤال اینجاست که در چنین سرعتی، واقعاً‌ چه آهنگی مناسب خواهد بود؟

 سیستم صوتی مخوف در بنتلی کانتیننتال

 سیستم صوتی مخوف در بنتلی کانتیننتال

 سیستم صوتی مخوف در بنتلی کانتیننتال

 سیستم صوتی مخوف در بنتلی کانتیننتال

 سیستم صوتی مخوف در بنتلی کانتیننتال

 سیستم صوتی مخوف در بنتلی کانتیننتال

 سیستم صوتی مخوف در بنتلی کانتیننتال

منبع پدال


نظرات