1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بنتلی مولسان فیس لیفت

بنتلی مولسان فیس لیفت

10 اسفند 1394
  • 0

فیس‌لیفت جدید بنتلی مولسان به‌تازگی توسط این خودروساز لوکس بریتانیایی معرفی شده است. همچنین دو عضو جدید در خانواده مولسان به نام‌های «مولسان اسپید» و «مولسان اکستندد ویل‌بیس» ارائه شده‌اند. این لیموزین لوکس، صاحب یک چهره جدید در کنار خلاقیت در تکنولوژی و پیشرانه شده است.

در جلو، یک جلوپنجره از جنس فولاد ضدّ زنگ استفاده شده که به اندازه ۸۰ میلی‌متر عریض‌تر است و در طراحی خود از بنتلی 8 لیتر، امبیریکوس و آر-تایپ کانتیننتال در دهه ۱۹۳۰ الهام گرفته است. البته در پشت این پره‌های عمودی، هنوز هم همان جلوپنجره ماتریکسی حاضر است. همچنین یک سیستم «شناور» برای چراغ‌های LED در جلو به کار گرفته شده که از یک تکنولوژی انطباقی بهره می‌‌برند.

چراغ‌های طرف بیرون، در فیس‌لیفت جدید بالا تر آمده‌اند و اکنون در یک خط افقی با چراغ‌های اصلی قرار می‌گیرند. یک سپر یک‌تکه جدید نیز به همراه طرح‌های کرومی جلوپنجره خودنمایی می‌کند. مکمّل این‌ها یک‌ جفت دریچه‌های B شکل هستند که بیشتر به سمت گوشه‌های بدنه متمایل شده‌اند و از طراحی کرومی استفاده می‌کنند.

در واقع، بخش عمده‌ای از طراحی دوباره ظاهری مولسان، به جلوی خودرو اختصاص داده شده است. با این حال، مولسان در عقب نیز یک سری از چراغ‌های عقب B شکل و یک طراحی جدید در سپر دریافت کرده است. مولسان اسپید و مولسان اکستندد ویل‌بیس از چرخ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی استفاده می‌کنند و این در حالی است که امکان استفاده از یک سری از چرخ‌های ۲۱ اینچ با سه نوع طراحی مختلف وجود دارد.

سواری مولسان نیز با یک سری نگهدارنده‌های محفظه موتور هوشمند، بوش‌های سیستم تعلیق و بازنگری در طراحی سیستم تعلیق گازی، تحت‌تأثیر قرار گرفته است. مطابق گفته بنتلی، آخرین تکنولوژی‌های جذب نویز در تایرهای این خودرو به کار گرفته شده است. همچنین ساختار پیشرفته فوم باعث شده تا سطح نویز کابین به اندازه ۴ دسی‌بل کاهش یابد.

در داخل مولسان، یک طراحی چرمی ماهرانه، صندلی‌های بازنگری‌شده، طراحی جدید برای تکیه‌گاه‌های دست و پنل درها جلب‌توجه می کنند. صندلی‌ها در دو استایل ارائه می‌شوند؛ «شیاردار» و «دوخت برجسته». به‌علاوه، ۲۴ رنگ دوخت و طرح یک یا دو رنگ برای این صندلی‌ها درنظر گرفته شده است. برای داشبورد از چوب بلوط یا گردو استفاده می‌شود و این در حالی است که امکان انتخاب ۱۳ نوع چوب مختلف وجود دارد. همچنین یک نمایشگر ۸ اینچی جدید برای سیستم اطلاعات و سرگرمی با ۶۰ گیگابایت حافظه SSD در این مدل ارائه شده است.

مولسان دارای یک سیستم وای‌فای و 4G داخلی است. در عقب، سیستم «تبلت‌های سرگرمی بنتلی» که متشکل از یک جفت دستگاه‌های اندروید با نمایشگر ۱۰/۲ اینچی است، در پشت صندلی‌های جلو جاسازی شده‌اند. در این نمایشگر‌ها، امکان دسترسی به برنامه‌های اندروید، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی (با قابلیت ارتقا)، درگاه‌های USB و یک دوربین جلو وجود خواهد داشت.

از جمله امکانات مختص این مولسان، یک ارتقای Naim برای سیستم صوتی پرمیوم بنتلی است؛ سیستمی که از ۲۰ اسپیکر، ۲۰ کانال، یک آمپلی‌فایر ۲۲۰۰ وات و «سوپر تویترز» تشکیل شده است.

در نسخه مولسان اکستندد ویل‌بیس، این لیموزین لوکس به اندازه ۲۵۰ میلی‌متر کشیدگی پیدا کرده و طول کلی از ۳۲۵۵ به ۳۵۱۶ میلی‌متر رسیده است. در نتیجه، فضای بیشتری برای پاها در عقب فراهم شده و یک سری تکیه‌گاه‌های پا مشابه خطوط هواپیمایی استفاده شده‌اند. این تکیه‌گاه به صورت یکپارچه با پایه دو صندلی عقب طراحی شده‌اند. این صندلی‌های با یک کنسول میانی جداسازی شده‌اند که در این کنسول، مواردی چون درگاه‌های USB، نگهدارنده خودکار و فنجان و یک محفظه وسایل با پوشش شیشه‌ای پیش‌بینی شده است.

علاوه بر این، یک سانروف بزرگ با یک سایبان آلکانترا در نسخه کشیده مولسان به کار گرفته شده است. پرده‌های برقی به صورت استاندارد استفاده شده‌اند و در عین حال، این پرده‌ها را می‌توان به رنگ مشکی یا شامپاین و همراه با یک میز جمع‌شونده انتخاب کرد. از دیگر آپشن‌های مدل کشیده مولسان می‌توان به یک طرح رنگ‌آمیزی دوگانه برای بدنه و یک سری چرخ‌های ۲۱ اینچی اشاره کرد.

در زیر پوسته این خودرو، یک موتور ۶/۷۵ لیتری دو توربوشارژٰر V8 قرار گرفته که با سیستم‌های غیرفعال‌سازی سیلندر و فاز متغیر سوپاپ‌ها همراه است و قدرت خود را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF انتقال می‌دهد. البته در مجموع، خروجی این موتور به همان میزان ۵۰۵ اسب‌بخار و ۱۰۲۰ نیوتن‌متر باقی مانده است. مولسان می‌تواند تنها در ۵/۱ ثانیه، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند و حداکثر سرعتی معادل ۲۹۶ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

در عین حال، مولسان اسپید، یک خودروی قدرتمندتر نسبت به نسخه‌های دیگر است. موتور V8 در این مدل برای ایجاد قدرت ۵۳۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۱۱۰۰ نیوتن‌متر تنظیم شده است. در نتیجه، مولسان اسپید می‌تواند در ۴/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. همچنین گیربکس ۸ سرعته برای واکنش و انتقال مناسب قدرت، دوباره کالیبره شده است. سیستم‌های اگزوز و تعلیق به صورت اسپورت از دیگر ویژگی‌های این نسخه از مولسان هستند.

طراحی‌های تیره در چراغ‌های جلو و عقب از مشخصات ظاهری مولسان اسپید هستند. همچنین یک نشان "Speed" منحصراً برای این مدل و چرخ‌های ویژه آلیاژی «اسپید» به صورت ۲۱ اینچی درنظر گرفته شده است. درون کابین این مدل با «طراحی ویژه رانندگی مولینر» همراه است که در آن مواردی چون صندلی‌های با دوخت لوزی‌شکل، شیفتر دنده کنگره‌دار و پدال‌های اسپورت به چشم می‌خورند. ضمن اینکه در صورت تمایل مشتری، امکان استفاده از الگوهای فیبرکربنی نیز وجود دارد.

از جمله امکانات ایمنی مدل فیس‌لیفت مولسان می‌توان به دستیار نوربالا با سه حالت جداگانه (شهر، حاشیه شهر و پیست مسابقه) اشاره کرد. علاوه بر این، سیستم‌هایی چون هشدار نقطه کور و کنترل پایداری پیشرفته اتوماتیک (ASC) در پکیج ایمنی این خودرو دیده می‌شوند.

در مورد قیمت مولسان جدید، هنوز اطلاعات خاصی منتشر نشده است؛ با این حال، این خودرو قرار است به‌زودی در نمایشگاه ژنو حضور داشته باشد.

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

 بنتلی مولسان فیس لیفت

منبع پدال


نظرات