1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کوپه اشرافی بنتلی کانتیننتال GT3-R

کوپه اشرافی بنتلی کانتیننتال GT3-R

4 آبان 1393
  • 5

شنیدن پسوند وپه برای یک خودروی بنتلی نباید باعث فریب کسی شود و انتظار یک خودروی اسپرت چابک و جمع‌وجور را داشته باشد. در اینجا تنها دو درب از خودرو حذف شده‌اند و کماکان با خودرویی بزرگ سر و کار داریم.

با این وجود پاراگراف بالا هم نباید باعث درک اشتباه شود که طرف ما یک خودروی سنگین و تنبل و یک خودروی اشرافی بی‌مصرف انگلیسی است. مدت زیادی از جدایی دو شریک دیرینه یعنی رولزرویس و بنتلی از هم نمی‌گذرد. یکی به BMW پیوسته و دیگری زیر پرچم فولکس واگن قرار گرفته است. با این وجود بنتلی هنوز ویژگی خاص خود یعنی یک خودروی فوق لوکس اسپرت و توانمند را حفظ کرده است. بازگشت به مسابقات لومانز با مدل اسپید 8 در سالهای 2001 تا 2003 اکنون با یک مدل خاطره انگیز به یاد آورده می‌شود. مدل GT3-R که یک نسخه مسابقه ای از کانتیننتال GT3 محسوب می‌شود.

تنها طرفداران بسیار ثروتمند مسابقات اتومبیلرانی ممکن است به سمت بنتلی کانتیننتال GT3-R متمایل شوند. این خودرو 339 هزار دلار قیمت دارد که 135 هزار دلار گران‌تر از مدل پایه کانتیننتال V-8 S می‌باشد. پیشرانه هشت سیلندر این خودرو 572 اسب بخار نیرو و 516 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. تازه در حالت overboost این مقدار ممکن است تا 592 اسب بخار و 553 پوند فوت نیز افزایش یابد که البته تنها در 15 ثانیه قابل استفاده است و در شتابگیری یا سبقت می‌توان از آن بهره برد.

 بنتلی کانتیننتال

 بنتلی کانتیننتال

 بنتلی کانتیننتال

در مدل کانتیننتال GT3-R صندلی‌های عقب نیز حذف شده‌اند و تنها یک پوشش موکت مانند در کف و روکش چرم در اطراف باقی مانده است. در اینجا همانند سایر خودروهای مسابقه ای خبری از لوله‌کشی حفاظتی در کابین نیست. استفاده از فیبر کربن و جیر و چرم مرغوب و یک تم سبز رنگ زیبا نشان می‌دهد که توجه به لوکسی این خودرو حتی در مدل مسابقه ای نیز مغفول نمانده است.

وزن این خودرو نسبت به مدل‌های عادی حدود 100 کیلوگرم کاهش یافته است. با این وجود با وزن 2.2 تنی همچنان خودروی سنگینی محسوب می‌شود. اگزوزهای تیتانیومی، توربوشارژرهای جدید، کالیبراسیون موتور و پیستون‌های ویژه باعث بهبود عملکرد موتور شده‌اند. صفر تا 96 کیلومتر در این خودرو در 3.6 ثانیه قابل دستیابی است. شاید یک موتور W12 نیز می‌توانست برای این خودرو مورد استفاده قرار گیرد اما در اینجا اولویت با کاهش وزن بوده نه افزایش تعداد سیلندرها. شاید حتی توسعه موتورهای هشت سیلندر پر قدرت و با کارایی بالا توسط فولکس و آئودی، بنتلی را از ادامه استفاده از موتورهای دوازده سیلندر در آینده نیز منصرف کند. زیرا علاوه بر مصرف سوخت پایین‌تر و سازگاری با استانداردهای سخت‌گیرانه محیط زیست، هزینه تولید و قیمت موتورهای هشت سیلندر توربو نیز به‌مراتب ارزان‌تر می‌باشد.

برای انتقال نیروی بنتلی کانتیننتال GT3-R از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده شده است. البته برای شتاب گیری سریع‌تر، نسبت و ضریب دنده‌ها تغییر کرده‌اند. در سر پیچ‌ها این خودرو از پایداری بیشتر و حرکات اضافی کمتر بدنه برخوردار است.

بنتلی کانتیننتال-نمای داخل

بنتلی کانتیننتال-نمای داخل

بنتلی کانتیننتال-نمای داخل

بنتلی کانتیننتال-نمای داخل

این رزم‌ناو لوکس شاید در عرصه مسابقه به پای یک پورشه 911 توربوی سبک‌وزن نرسد و حتی قیمت آن نیز قابل مقایسه با سایر رقبای آن نیست. اما ابهت و گیرایی خاصی در آن وجود دارد. این خودرو یک تابلو است که روی آن نوشته شده یک فرد متمول صاحب آن می‌باشد.

بنتلی کانتیننتال

بنتلی کانتیننتال



نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (4 آبان 1393 ساعت 13:15)

    رنگ بندی داخل خودرو خیلی زیبا شده با استفاده از رنگ سبز. %100 میپسندمش.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (4 آبان 1393 ساعت 13:12)

    بنتلی میخواهد بزنه رودست بنز با تولید خودروهای تشریفاتی و اشرافی....

  • یوونتوس یوونتوس (4 آبان 1393 ساعت 10:15)

    وقتی طول ماشین همونه، چه لزومی داره دوتا در و یک ردیف صندلی حذف بشه؟!

  • یوونتوس یوونتوس (4 آبان 1393 ساعت 10:13)

    شبیه کیا اپیروس هست.

  • محمدماجد محمدماجد (4 آبان 1393 ساعت 09:53)

    ایول خیلی هم حال کردیم