1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بنتلی کانتیننتال GT3-R با الهام از مدل مسابقه ای

بنتلی کانتیننتال GT3-R با الهام از مدل مسابقه ای

3 تیر 1393
  • 0

کانتیننتال GT3-R دقیقاً چیزی نیست که با شنیدن نام بنتلی در ذهن کسی نقش ببندد. هر چه باشد بنتلی یک سازنده خودروهای اشرافی و سلطنتی به شمار می‌رود ولی این عضو جدید خانواده کانتیننتال، با الهام از خودروهای مسابقه‌ای، روی توانایی‌های اسپرتی خود بیش از جاه‌طلبی‌های متظاهر مابانه می‌بالد.

بنتلی این نسخه را مجدداً تیون کرده است. موتور 4.0 لیتری V8 توربو شارژر دوقلو، توسعه یافته و 580 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. افزایش توانایی‌های پیشرانه همراه با کاهش 100 کیلویی وزن بوده است. همچنین گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF با نسبت‌های کوتاه‌تر هم رانندگی سریع‌تری را به ارمغان می‌آورد. نتیجه کار، سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین بنتلی تاریخ است. شتاب صفر تا 100 این کوپه لوکس، تنها 3.8 ثانیه می‌باشد که نشان از یک GT بزرگ دارد.

تکمیل کننده انتقال قدرت، تجدید نظر در سیستم AWD و انتقال نیرو به 4 چرخ می‌باشد. گشتاور برداری، سیستم ESC و ضد هرزگردی و شاسی بهینه شده، دست به دست هم می دهند تا توانایی‌های اسپرت این ماشین در پیچهای جاده عیان گردد.

برای ایستاندن این غول نیاز به ترمزهای تقویت شده ای می‌باشد که بنتلی از ترمزهای کربن سیلیکون کاربید برای این کار استفاده کرده است. دیسک‌ها در جلو 420 میلی‌متری است و توسط کالیپرهای 8 پیستونه به رنگ سبز، تحت فشار قرار می‌گیرد. دیسک‌های ترمز چرخهای عقب هم با قطر 356 میلی‌متر می‌باشند. در مجموع این ترمزها توانایی جذب تا 10 مگا ژول انرژی را در حین توقف دارند. که این انرژی می‌تواند یک خانه شش نفره را تا 6 ساعت گرم کند! این دیسک‌های فوق‌العاده پشت چرخهای آلیاژِ 21 اینچی مشکی رنگ پنهان شده‌اند.

برای صرفه‌جویی بیشتر در وزن، از اگزوزهای تیتانیومی استفاده شده است. که باعث کاهش 7 کیلویی وزن می‌شود. این اگزوزها به مهندسین آکوستیک اجازه می دهد تا صدای دل‌نشین و جذابی از این اگزوزها بیرون بکشند.

در بخش طراحی، هواکش‌های دوگانه روی کاپوت، قطعات فیبر کربنی، اسپویلر عقب و نوارهای سبز رنگ روی بدنه جلب توجه می‌کنند. فضای داخل کابین هم با چرم مشکی و سبز پوشیده شده است.

قرار است تنها 300 دستگاه از بنتلی کانتیننتال GT3-R ساخته شود.

منبع paultan.org


نظرات