1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کاروان مجهز Barefoot

کاروان مجهز Barefoot

6 آبان 1394
  • 0

وقتی حرف از یک «کاروان با طراحی گوشه‌های گرد» به میان می‌آید، احتمالاً خیلی‌ها به یاد تریلر «تیر دراپ» می‌افتند؛ کاروان جمع و جوری که فضای خواب برای ۲ نفر بزرگسال دارد، اغلب دارای یک آشپزخانه کوچک در عقب است و فرم خود را از قطره اشک (Teardrop) گرفته است. ولی یک گروه جدید بریتانیایی، یک فرم متفاوت برای یک محل زندگی متحرک در سر پرورانده است. «گو بِیرفوت» در کاروان «بیرفوت» خود، کانسپت تریلر سفری را در یک قالب سه‌بعدی شبیه به تخم‌مرغ درآورده است. این تریلر کلاسیک و مسلماً جذاب، یک کابین منحصر به فرد نیز دارد که به راحتی می‌تواند یک فضای راحت برای یک بچه نوزاد فراهم کند.

هدف اولیه تیم «گو بیرفوت»، ایجاد یک طراحی با حال و هوای کلاسیک بوده که در عین حال، شرایطی متمایز و شیک نیز داشته باشد. باید گفت که نتیجه کار، بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.. در نگاه اول، به راحتی می‌توان محصول کار آنها را با یک «تیر دراپ» معمولی اشتباه گرفت. ولی با اندکی دقت بیشتر، یک شکل بیضی و گردگوشه و با کناره‌های پرداخت‌شده را می‌بینید. این کاروان در طراحی خود، انحنای سقفی دراماتیک یک «تیر دراپ» با کناره‌های تخت را با یک تریلر جعبه‌ای با گوشه‌های گرد (مدل کاروان‌هایی مانند بولر، اسکمپ و یا مدل‌های جدیدتر نِست و هپیر کمپر HC1) ترکیب کرده است. فرم این کاروان بیشتر از «اِگ‌کمپر» شبیه به تخم‌مرغ است، ولی با این حال، به پای «اکو کپسول» نمی‌رسد.

پوشش منحصر به فرد فایبرگلاس در «بیرفوت»، یک قطعه یکپارچه در سقف و کناره‌هاست که بر روی کف چوبی سوار شده است. همچنین گو بیرفوت از یک پوشش ژله‌ای برای بدنه با رنگی به انتخاب خریدار استفاده می‌کند. ضمن اینکه ایجاد یک کابین کاربردی با توجه به وجود این بدنه منحنی، کار چندان ساده‌ای نبوده است. تیم طراحی بیر فوت مدت چهار سال را برای طراحی این کاروان صرف کرده‌اند. وب‌سایت گو بیرفوت در این زمینه می‌نویسد:

حالا درک می‌کنیم که چرا بیشتر کاروان‌ها گوشه‌دار و مکعبی هستند.

کتی چمبرلین (Cathy Chamberlain)، رئیس هیئت مدیره «گو بیرفوت» می‌گوید که این کمپانی علاقه زیادی به حفظ منحنی‌های داخل کابین داشته است. این خطوط منحنی که خود را در کاهش ارتقاع سقف و همین‌طور دستشویی کوچک کاروان نشان می‌دهند، کار زیادی را برای تنظیم فضا نیاز داشته‌اند؛ از جمله پایین آوردن کف‌ دستشویی برای ایجاد ارتفاع مناسب در هنگام دوش گرفتن. ولی در نهایت «گو بیرفوت» موفق به ساخت پلانی شده که بنابر اعتقاد خودش، دارای یک فضای بهینه برای زندگی و حمل وسایل است. این کمپانی، از طراحی خود با عنوان یک «تاردیس» یاد می‌کند. تاردیسی که فضای داخلی آن، بیشتر از چیزی است که در نگاه اول به نظر می‌آید.

بیرفوت دارای یک مجموعه کامل برای زندگی متحرک است؛ از جمله آشپزخانه و دستشویی.

یک مبل-تخت جمع‌شونده، فضای زیادی را در اختیار قرار می‌دهد. پس از تبدیل از یک مبل L شکل، یک تخت با ابعاد ۱/۸ در ۱/۸ متر ایجاد می‌شود که برای ۲ نفر و یا در مواقع ضروری ۳ نفر مناسب خواهد بود. در آشپزخانه، یک گاز دو شعله «تتفرود» و یک سینک ظرفشویی در زیر سطح شیشه‌ای قرار گرفته است. همچنین یک یخچال کمپرسور ۶۵ لیتری «ایزوترم» نیز در اینجا دیده می‌شود. دستشویی نیز با اینکه فضایی کوچک و منحنی دارد، ولی دارای تمام موارد موردنیاز است: کاسه توالت فرنگی، سینک، دوش، قفسه و آینه.

بیرفوت همچنین تجهیزاتی برای راحتی در داخل خود دارد. سیستم گرمایش و آب گرم «تروما کومبی 4E» با مخزن آب ۳۰ لیتری، درجه حرارت داخل کابین را بالا نگه می‌دارد و انرژی موردنیاز خود را می‌تواند از بنزین یا برق دریافت کند. یک باتری ۱۱۰ آمپر ساعت، انرژی لازم برای روشنایی داخلی، درگاه برق ۱۲ ولت، سیستم گرمایش، سیفون توالت و یخچال را فراهم می‌کند. همچنین یک رادیوی دیجیتال «رابرت ریوای‌وال» نیز وجود دارد که با رنگ سفارشی خریدار، در دسترس قرار می‌گیرد.

ابعاد پوسته بدنه «بیرفوت» به اندازه ۳/۸ در ۱/۹ در ۲/۴ متر (طول، عرض و ارتفاع) است و اگر زبانه کاروان را درنظر بگیرد، طول کلی کاروان به ۵/۱ متر می‌رسد. وزن کلی نیز برابر ۹۱۰ کیلوگرم و حداکثر وزن کاربری برای آن ۱۴۰ کیلوگرم درنظر گرفته شده است. همچنین برای این کاروان یک شاسی فولاد گالوانیزه استفاده شده و چرخ‌های ۱۳ اینچی آلومینیومی در آن به کار رفته است.

گو بیرفوت کاروان خود را در ماه قبل ارائه کرده است و این وسیله اکنون با قیمت پایه ۲۱ هزار و ۹۵۰ پوند (حدود ۳۳۶۰۰ دلار) به فروش می‌رسد. بیرفوت در کارخانه «اتو-اسلیپرز» در انگلستان ساخته می‌شود و دارای گارانتی ۲ ساله است و همین طور، مشتریان آن می‌توانند رنگ طراحی داخلی و بیرونی، پرده و لوازم داخلی را انتخاب کنند. گو بیرفوت برنامه دارد تا در سال آینده، فعالیت‌های خود را به کل اروپا و ایالات متحده گسترش دهد.

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

 کاروان مجهز Barefoot

منبع پدال


نظرات