1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مشارکت اتریش برای تولید خودرو با برندهای اروپایی در تبریز

مشارکت اتریش برای تولید خودرو با برندهای اروپایی در تبریز

12 بهمن 1394
  • 0

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: سرمایه‌گذاران اتریشی می‌توانند با توجه به ظرفیت بزرگ قطعه‌سازی برای تولید خودرو با برندهای اروپایی در تبریز مشارکت کنند.

صمد حسن‌زاده صبح امروز در نشست هیئت اقتصادی کشور اتریش با تجار، صنعتگران و فعالان اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در روزهای اول بعد از تحریم میزبان هیئت‌های اقتصادی و سیاسی بودیم باعث خوشحالی است، اظهار داشت: به نتیجه رسیدن مذاکرات تحول بسیار بزرگ تاریخی بود که برای همیشه در تاریخ دنیا ثبت می‌شود و نشانگر این است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران همیشه به دنبال تعامل و صلح در بین همه کشورها بودند و هیچ وقت به دنبال تشنج و ناراحتی ملت‌ها نبودند.

وی افزود: این موضوع به دنیا ثابت کرد که ملت‌ها و مسئولان نظام‌ها می‌توانند بزرگ‌ترین مشکلات خود را با تعامل و گفت‌وگو رفع کنند و با وجود این مسئله هیچ وقت نیازی به جنگ‌ها نخواهد بود.

حسن‌زاده ادامه داد: موضوع دیگری که در خصوص روابط ایران و اتریش قابل توجه است، حمایت‌های بسیار انسان دوستانه دولت اتریش در دوران دفاع مقدس، بود که در کنار کشورمان بودند و بسیاری از مجروحان جنگی ما را پذیرش کردند، این امر نام اتریش را برای همیشه در قلب ملت ایران ثبت کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز، بیان کرد: امیدوارم همه ملت‌ها با صلح و دوستی در کنار هم زندگی کرده و به یکدیگر کمک کنند تا رفاه اجتماعی برای همه مردم دنیا فراهم شود.

وی، ادامه داد: اتاق تبریز با بیش از یکصد سال قدمت تاریخی، همیشه در کنار صنعت استان و کشور بوده و حمایت‌های قابل توجهی را انجام داده است.

حسن‌زاده، با بیان اینکه در استان صنایع بسیار مهمی از جمله صنایع داروسازی، قطعه‌سازی، پتروشیمی، سرامیک و کاشی و فولاد و نساجی استقرار یافته‌اند، ادامه داد: همچنین در کنار این صنایع دانشگاه‌های بزرگی در استان وجود دارند که برای تربیت دانشجویان در حوزه‌های علم و صنعت فعالیت می‌کنند و همه این‌ها فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی برای استان به شمار می‌روند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه صنعت و معدن و گردشگری، گفت: امروز با توجه به وجود ثبات امنیت اجتماعی و اقتصادی در ایران و با توجه به برنامه‌ریزی جمهوری اسلامی ایران برای سال‌های بعد، محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران علاقمند است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز، اضافه کرد: با توجه به این مسائل، سرمایه‌گذاران اتریشی می‌توانند با توجه به ظرفیت بزرگ قطعه‌سازی برای تولید خودرو با برندهای اروپایی مشارکت کنند.



نظرات