1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی به جنگ تسلا می رود

آئودی به جنگ تسلا می رود

31 شهریور 1394
  • 0

سرانجام و پس از انتشار تیزرهای متعدد، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت و طی مراسمی باشکوه آئودی از شاسی‌بلند مفهومی و الکتریکی خود E-tron Quattro رونمایی کرد. آئودی با رونمایی از این مفهومی زیبا، شیپور جنگ علیه تسلا و شاسی‌بلند تمام الکتریکی این شرکت را به صدا درآورد.

E-tron کواترو که به سه موتور الکتریکی مجهز است از سیستم تولید نیروی جالبی بهره می‌گیرد به‌گونه‌ای که یکی از سه موتور به چرخ‌های جلو و دو موتور دیگر به چرخ‌های عقب نیرو می‌رسانند و در مجموع و در حالت عادی 425 اسب بخار و در حالت تقویتی یا Boost تا 500 اسب بخار قدرت و 813 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این اعداد و ارقام باعث شده‌اند تا آئودی E-tron کواترو درزمانی معادل 4 ثانیه به‌سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد و درنهایت تا مرز 209 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. آئودی در نظر دارد تا گستره حرکت این مدل به مرز 500 کیلومتر با یک بار شارژ کامل برسد که در نوع خود و در مقایسه با اصلی‌ترین رقیب آن، تسلا مدل X نوعی برتری محسوب می‌گردد.

آئودی در ساختار و مهندسی E-tron شباهت‌های بسیاری به تسلا X دارد و همانند این خودرو از باتری‌های 95 کیلووات ساعتی سود می‌برد که در کف خودرو جای گرفته‌اند. کابل شارژ DC این خودرو از گونه 150 کیلوواتی است که تنها به 50 دقیقه زمان برای شارژ احتیاج دارد. البته اطلاعاتی در خصوص مدت زمان لازم برای شارژ با کابل AC وجود ندارد گرچه مباحثی درباره شارژ خودرو از طریق وایرلس و بدون سیم نیز وجود دارد و گفته می‌شود احتمالاً E-tron همچون فولکس‌واگن تیگوان GTE از طریق پنلهای خورشیدی سقف شارژ گردد. البته این خبر از سوی آئودی هنوز تأیید نشده است.

در مورد طراحی آئودی می‌توان به یک کلمه اکتفا کرد و آن" آینده‌نگرانه" است. آئودی در مفهومی جدید خود از یک بدنه تیز و در عین حال کاملاً صیقلی بهره برده که با موج‌هایی ملایم خطوط را به دماغه‌ای هشت ضلعی و 4 حلقه کرومی متصل می‌کند. شیشه‌های جلو و عقب با زاویه تندی از سقف به قسمت میانی متصل شده‌اند و خبر از آسودگی راننده برای شکافت هوای اطراف در سرعت‌های بالا، مصرف سوخت کمتر و پایداری بهتر می‌دهند. جای‌جای خودرو در قیاس با مدل‌های تولیدشده و کنونی آئودی به‌روزرسانی و آئرودینامیک‌تر شده و چراغ‌ها باریک‌تر و کشیده‌تر شده‌اند. چراغ‌ها در جلو و عقب به یک حاشیه عمودی در کناره‌ها مزین شده تا چهره خودرو از یکنواختی خارج گردد. همچنین جلوپنجره برخلاف همیشه کاملاً بازطراحی شده و علاوه بر بخش‌بندی قسمت پایینی به سه مربع کرومی، بخش میانی با نوارهایی ظریف، عرضی و چندگانه، جلوپنجره را به دونیم تقسیم کرده است.

رنگ‌آمیزی دوگانه بدنه به E-tron کمک شایانی نموده تا چهره‌ای مفهومی و آینده‌نگرانه پیدا کند به گونه‌ای که ترکیب دو رنگ آبی و کربنی و تضاد حاصل شده از این تلاقی در کنار لاستیک‌های جذاب و بزرگ و رینگ‌های برجسته به کواترو هویتی ملموس و البته جسورانه بخشیده است. آئودی قول داده است تا کراس اوور الکتریکی خود را تا اوایل 2018 به بازارهای جهانی عرضه کند. این شاسی‌بلند لوکس و اسپرت، 4 متر و 88 سانتی‌متر طول و 193 سانتی‌متر عرض دارد و با 154 سانتی‌متر ارتفاع از جادارترین محصولات در این کلاس خودرویی است. آئودی با دقت مثال‌زدنی E-tron را به گونه‌ای ساخته که باید منتظر جنگی تمام‌عیار با تسلا مدل X باشیم، خودرویی که تسلا امید بسیاری به موفقیت آن دارد.

تأکید آئودی درباره طراحی داخلی خودرو بر زیبایی، ارگونومی و آینده‌نگری بوده است و به‌وضوح نشانه‌های این سه مورد را می‌توان در جای‌جای کابین دید. پروفسور اولریخ هاخنبرگ عضو هیئت‌مدیره آئودی درباره E-tron گفته است:

E-tron ترکیبی برجسته از رانندگی لذت‌بخش در گستره‌ای وسیع است، با طراحی عالی و رفاه کم‌نظیر، چیزی شبیه یک بتون مستحکم و قابل پیش‌بینی.

 آئودی به جنگ تسلا می رود

 آئودی به جنگ تسلا می رود

 آئودی به جنگ تسلا می رود

 آئودی به جنگ تسلا می رود

 آئودی به جنگ تسلا می رود

 آئودی به جنگ تسلا می رود

 آئودی به جنگ تسلا می رود

 آئودی به جنگ تسلا می رود

 آئودی به جنگ تسلا می رود

 آئودی به جنگ تسلا می رود

 آئودی به جنگ تسلا می رود

 آئودی به جنگ تسلا می رود

 آئودی به جنگ تسلا می رود

 آئودی به جنگ تسلا می رود

منبع پدال


نظرات