1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی R8 با موتور کوچک‌تر

آئودی R8 با موتور کوچک‌تر

17 اسفند 1392
  • 1


لامبورگینی با معرفی هوریکان (یا اوراکان) اولین متقاضی پلتفرم جدید سوپر اسپرت‌های آینده است که توسط گروه فولکس واگن-آئودی طراحی شده است. این همان پلتفرمی است که در نسل آینده آئودی R8 نیز به کار گرفته می‌شود. آئودی R8 جدید در سال 2015 رونمایی خواهد شد و انتظار می‌رود از وزن کمتر و قدرت بیشتری برخوردار باشد. این مدل منحصراً با سیستم کلاچ دوگانه و گیربکس دستی - اتوماتیک و انتقال نیرو به هر چهار چرخ کواترو عرضه می‌شود. موتورهای 8 سیلندر یا ده سیلندر فعلی احتمالاً همچنان روی این خودرو به انجام وظیفه می‌پردازند اما یک موتور V8 با تنفس توربوشارژر و حجم 4.2 لیتر که کوچک‌تر از موتور هشت سیلندر فعلی است، نیز در برنامه قرار دارد. شاید هم این پیشرانه یک موتور شش سیلندر باشد.

آئودی R8 2015 رندر شده


 

به گفته Ulrich Hackenberg رئیس دپارتمان تحقیق و توسعه آئودی، برای بازارهای خاص باید به موتورهای کوچک‌تر هم رو آورد و این به دلیل مسائل مالیاتی برای موتورهای با حجم بالاتر است. همچنین این خودرو از فاصله بین دو محور طویل‌تری نسبت به لامبورگینی برخوردار است و سیستم تعلیق آن نیز منحصر به فرد خواهد بود. به گفته هاکنبرگ، تولید مدل الکتریکی  R8 e-tron که اکنون کمتر از 450 کیلومتر برد دارد، نیز نیاز به تصمیم گیری دارد و فعلاً این برد کم، مشکل اساسی آن محسوب می‌شود. مشکلات و تغییرات مهندسی نیز شده‌اند اند که تولید R8 به سال 2015 موکول گردد.

آئودی R8 2013


 

 



 



نظرات

  • مصرف کننده مصرف کننده (17 اسفند 1392 ساعت 20:08)

    نمایش اینگونه تصاویر باعث خجالت وشرمساری خودروسازان داخلیست .لطفا باعث خجالتشان نشوید.راستی اگر شرکتهای خودرو ساز ایرانی چنین خوردرویی بسازد چه قیمتی روی ان می سازد؟!