1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مقاوم تر کردن آئودی A8 گارد زره پوش

مقاوم تر کردن آئودی A8 گارد زره پوش

23 شهریور 1394
  • 0

سدان لوکس امنیتی حفاظتیِ آئودی یعنی A8 با فاصله محوری بلند اخیراً مورد بازنگری قرارگرفته و با رعایت سخت‌ترین مقررات مخصوص سدان‌های به‌اصطلاح Gaurd موفق به کسب استاندارد VR 9 شده است؛ به همین خاطر آن را "امن‌ترین آئودی در همه زمان‌ها" می‌خوانند.

در واقع این مهم حاصل شراکت و همکاری تأسیسات نِکارسولم (Neckarsulm) با یک کارخانه فوق سری دیگر است. از ویژگی‌های استاندارد آن می‌توان موارد زیر را شمرد: استفاده از مواد به‌شدت مقاوم مثل آرامید (Aramide)، آلیاژهای اختصاصی آلومینیوم و زرهی از فولادِ حرارت دیده که علاوه بر وزن کم توانایی محافظت بیشتری نسبت به قبل ایجاد می‌کند.

جعبه ارتباطی زرهی داخل صندوق‌عقب به همراه یک دستگاه مخابره برای ارتباط با بیرون. شیشه‌هایی با لعاب جدید و محکم‌تر برای هماهنگی کامل با بدنه و بازکننده انتخابی درب‌ها. سامانه‌های خروج اضطراری، خاموش‌کننده آتش و ذخیره هوای تازه برای مواقع حساس هم به‌صورت سفارشی در دسترس خواهند بود.

آئودی مدعی است این نسخه A8 تنها سدان لوکس با سامانه چهارچرخ متحرک (AWD) است که مستقیماً از طرف کارخانه‌ی سازنده به‌عنوان یک خودروی امنیتی عرضه می‌شود؛ همچنین ازنظر توان حمل (payload) با سقف 600.1 کیلوگرم در رتبه نخستِ این کلاس قرار می‌گیرد.

برای قوای فنی هم دو قلب بنزینی قابل سفارش است: یکی 4 لیتری 8 سیلندر TFSI با حداکثر توان 429 اسب بخار و دیگری 6 لیتری W12 با حداکثر توان 495 اسب بخار. هردو این‌ها هم می‌توانند A8 L زره‌پوش را به حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت برسانند.

قرار است رونمایی آن چند روز دیگر در فرانکفورت انجام شود. از هم‌اکنون امکان ثبت سفارش وجود دارد و برنامه‌ریزی‌ها برای شروعِ تحویل به مشتریان برای آپریل 2016 انجام‌شده است.

 مقاوم تر کردن آئودی A8 گارد زره پوش

 مقاوم تر کردن آئودی A8 گارد زره پوش

 مقاوم تر کردن آئودی A8 گارد زره پوش

 مقاوم تر کردن آئودی A8 گارد زره پوش

منبع پدال


نظرات