1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی A8 ،خودرویی مجلل و اسپرت

آئودی A8 ،خودرویی مجلل و اسپرت

11 اسفند 1392
  • 3

از زمانی که A8 آئودی به رقابت با غول این کلاس یعنی مرسدس بنز کلاس اس و در درجه دوم ب ام و سری هفت و جگوار و لکسس بر خواست ، تاکنون به‌روزرسانی های مختلفی روی آن انجام شده اما هنوز روح کلی و ساختار طراحی اولیه آن چندان دست نخورده است . آئودی A8 با فاکتور گرفتن از رولزرویس و بنتلی ، اکنون لوکس‌ترین محصول گروه فولکس واگن نیز به شمار می‌رود .


  آئودی A8


از ابتدای تولید این سدان لوکس ، مزیت‌های غیر قابل انکاری از جمله بدنه آلومینیومی و انتقال قدرت به هر چهار چرخ کواترو ، آن را در برابر رقبا متمایز و گاهی پیروز می‌کرد . امروزه تکنولوژی موتورهای W شکل و نوآوری‌های تازه در این زمینه ، همچنان این ماشین را در صدر خواسته‌های لوکس سواران قرار می‌دهد .

برای سال 2015 ، با بروز رسانی‌های دیگری در A8 روبرو خواهیم شد . جلو پنجره بزرگ نشان دهنده رادیاتور بزرگ است که دیگر بیشتر از این نیاز به هوای ورودی به موتور نیست . خطوط افقی کرومی براق روی جلوپنجره باعث می‌شوند که این قسمت عریض به نظر برسد . تعداد این تیغه‌ها نسبت به مدلهای فعلی از هشت به هفت رسیده و البته خود جلوپنجره نیز پایین‌تر آمده است . چراغهای جلو نسبت به مدل S7 با آرایش مشابه بوده اما کمتر تهاجمی هستند . استفاده از چراغهای زنون ، ماتریکس LED برای نور بالا و 25 دیود تکی در هر طرف ، کمی نمای شلوغ اما جذاب به این خودرو بخشیده است . چراغ‌های عقب نیز با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند .

متأسفانه موتور W12 در سال 2015 هیچ ارتقایی دریافت نمی‌کند ، این موتور با حجم 6.3 لیتر و تنفس طبیعی ، می‌تواند 500 اسب بخار نیرو تولید کند ( شاید به همین دلیل هیچ ارتقایی فعلا برای آن در نظرگرفته نشده است ) ، این قدرت در برابر موتورهای توربو بی ام دبلیو و مرسدس بنز ، قدرتی کم محسوب می شود . شاید مدل S8 می‌تواند با موتور 8 سیلندر V شکل توربو با حجم 4.0 لیتر و قدرت 520 اسب بخار کمی این فاصله را پر کند . یک پیشرانه شش سیلندر 3.0 لیتری مجهز به توربو شارژر نیز برای A8 در نظر گرفته شده است ، این موتور برای مدل‌های اروپایی 310 اسب بخار و برای مدل‌های صادراتی به ایالات متحده 290 اسب بخار نیرو تولید می‌کند ، همچنین یک مدل 8 سیلندر توربوی 4.0 لیتری غیر از مدل S8 نیز وجود دارد که 420 تا 435 اسب بخار قدرت دارد ، در نهایت یک موتور توربودیزل 3.0 لیتری با قدرت 240 الی 258 اسب بخار هم در سبد انتخاب‌ها قرار می‌گیرد .

سیستم انتقال نیرو نیز کمی دچار تحول شده است و همچنین به گفته آئودی راحتی رانندگی در مسیرهای پر پیچ و خم و همچنین عملکرد سیستم پارک خودکار ، بهبود یافته‌اند . یک سیستم نمایش سربالا و دید در شب با قابلیت تشخیص حیوانات در جاده هم برای راننده در نظر گرفته شده است تا کارایی و رانندگی با این خودرو را بهتر نماید .

آئودی A8 در مدل‌های با فاصله بین دو محور معمولی و بلند L و یک مدل امنیتی ضد گلوله تولید می‌شود



نظرات

  • احمد سوزوکی احمد سوزوکی (13 آبان 1394 ساعت 13:28)

    سالاره عروسک

  •  (16 فروردین 1393 ساعت 07:15)

    جوانبخت خیلی با حاله

  •  یونس عشق ماشین یونس عشق ماشین (22 اسفند 1392 ساعت 05:50)

    عالی عالی عالیههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه