1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

7 اردیبهشت 1395
  • 0

پس از معرفی نسل جدید آئودی A4 در سال 2015، A4 آلرود جدید هم که همانند گذشته بر اساس مدل آوانت A4 شکل‌گرفته در نمایشگاه دیترویت 2016 معرفی شد. در ادامه به معرفی کامل جدیدترین فرزند خانواده آلرود می‌پردازیم.

اگر به دنبال ترکیبی از راحتی، عملکرد و قابلیت‌های آفرود کم هستید باید به سراغ کراس اوورها بروید که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار شده‌اند؛ اما این خودروها معایبی چون قدرت مانور کم، کیفیت سواری پایین و دینامیک رانندگی ضعیفی دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید از تمامی مزایای خودروهای کراس اوور در غالب یک خودروی سواری بهره‌مند باشید بهترین انتخاب آئودی A4 آلرود جدید است. نسل دوم این خودرو با پیشرانه‌های جدید و تعلیق تجدیدنظر شده عرضه‌شده است.

البته A4 آلرود همانند گذشته درواقع همان A4 آوانت با پکیج آفرود است اما برای کسانی که به دنبال خودرویی سواری هستند اما می‌خواهند گاهی اوقات در جاده‌های ناهموار هم رانندگی کنند، A4 آلرود گزینهٔ وسوسه‌انگیزی محسوب می‌شود.

بیرون

ابعاد A4 آلرود تقریباً مشابه A4 آوانت است و فقط کمی در طول و ارتفاع رشد داشته است به‌نحوی‌که با طولی برابر با 4.75 متر و ارتفاع 1.49 متر، 3 سانتیمتر طول و 6 سانتیمتر ارتفاع بیشتری نسبت به مدل آوانت دارد. درحالی‌که عرض و فاصلهٔ طولی آن با A4 آوانت یکسان است.

درست مانند نمونه‌های قبلی، در آلرود جدید قسمت پایینی سپرها، بچه گلگیرها و پوشش رکاب‌های بدون رنگ را مشاهده می‌کنید. حفاظت از قسمت‌های زیرین خودرو نیز بر عهدهٔ ضربه‌گیرهای فلزی نسب شده در زیر سپرها قرار دارد. بازهم مثل گذشته جلوپنجره کرمی با تیغه‌های عمودی و ریل‌های نقره‌ای روی سقف در A4 آلرود 2017 هم بکار رفته است.

چراغ‌ها مشابه نمونه‌های معمولی A4 هستند و A4 آلرودهای مجهز به پیشرانه دیزل دارای یک خروجی اگزوز دوقلوی نصب‌شده در سمت چپ خودرو هستند درحالی‌که نمونه‌ها بنزینی مجهز به دو خروجی اگزوز جدا هستند.

درون

آئودی A4 آلرود دارای صندوق باری به حجم 504 لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این میزان تا 1509 لیتر افزایش میابد. درِ صندوق به‌صورت برقی باز و بسته می‌شود و مجهز به سنسور تشخیص پا در زیر سپر هم هست که با بردن پا به زیر سپر، درِ صندوق به‌صورت خودکار باز می‌شود.

طراحی داخلی آلرود کاملاً شبیه به برادران سدان و استیشن خود است و به‌صورت استاندارد مجهز به یک صفحه‌نمایش 7 اینچی با سامانه MMI آئودی است درحالی‌که گزینه‌های نمایشگر بزرگ‌تر 8.3 اینچی، سامانه نمایشگر سربالا و صفحه‌نمایش بزرگ 12.3 اینچی هم برای آن قابل سفارش است. سرنشینان عقبی نیز می‌توانند از تبلت آئودی برای سرگرمی استفاده کنند. سیستم صوتی با 19 بلندگو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک لوکس و سامانه نور داخلی نیز به‌صورت آپشن قابل سفارش هستند. این خودرو به‌صورت استاندارد به اینترنت 4G LTE مجهز است و گوشی‌های هوشمند IOS و اندروید نیز قابلیت اتصال به خودرو را دارند.

پیشرانه و گیربکس

آئودی تاکنون پیشرانه‌های A4 آلرود که در ایالات‌متحده عرضه می‌شوند را اعلام نکرده است و به همین دلیل ما فعلاً به معرفی پیشرانه‌های عرضه‌شده در اروپا می‌پردازیم. البته بدیهی است که این خودرو همانند گذشته مجهز به سامانه AWD کواترو برای افزایش توانایی‌های آفرود شده است. بعلاوه این خودرو توانایی یدک کشی تا 2100 کیلوگرم را نیز داراست.

این خودرو با طیف وسیعی از موتورها که شامل یک نمونهٔ بنزینی TFSI و پنج نمونهٔ دیزل TDI می‌شود عرضه خواهد شد؛ اما متأسفانه با توجه به افکار عموی منفی کنونی در رابطه با موتورهای دیزل گروه فولکس‌واگن (و همین‌طور آئودی)، به‌احتمال‌قوی A4 آلرود در ایالات‌متحده فقط با پیشرانه بنزینی TFSI عرضه خواهد شد. البته این بدان معنا نیست که موتور بنزینی بد است و پیشرانه TFSI آن موتوری قوی و کارآمد محسوب می‌شود اما نکته منفی اینجاست که قوی‌ترین موتورهای A4 آلرود از نوع دیزل هستند.

موتور بنزینی TFSI این خودرو 4 سیلندر 2 لیتری با 252 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور است که 32 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به قبل تولید می‌کند. انتقال این نیرو توسط گیربکس 7 سرعته S-Tronic صورت می‌گیرد که شتاب صفرتا 96 کیلومتری برابر با 6.1 ثانیه و حداکثر سرعت 246 کیلومتر را به همراه مصرف سوخت ترکیبی 6.36 لیتر در صد کیلومتر برای A4 آلرود به ارمغان می‌آورد.

پیشرانه‌های دیزل TDI هم مانند موتور TFSI بنزینی قوی و کارآمد هستند. در ابتدا این خودرو با دو موتور دیزل و هر یک با دو سطح قدرت عرضه می‌شود. موتور اول 2 لیتری چهار سیلندر با 163 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. همین موتور با قدرت 190 اسب بخار هم قابل سفارش است. نمونهٔ 190 اسبی، A4 آلرود را در 7.8 ثانیه به 96 کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت 220 کیلومتر رأی برای آن فراهم می‌کند. مصرف سوخت این مدل که با گیربکس 7 سرعته S Tronic عرضه می‌شود به‌طور میانگین 4.9 لیتر در 100 کیلومتر است.

پیشرانه بعدی 3 لیتری 6 سیلندر با 218 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. نوع دیگری از این موتور نیز با قدرت 272 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر نیز قابل سفارش است. این موتور که قوی‌ترین موتور A4 آلرود محسوب می‌شود فقط در 5.5 ثانیه آن را از صفر به‌سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند درحالی‌که به‌صورت میانگین 5.35 لیتر گازوئیل در هر صدر کیلومتر مصرف می‌کند.

البته طبق اعلام آئودی در آینده پیشرانه دیزل 2 لیتری دیگری با قدرت 150 اسب بخار و 320 نیوتن متر گشتاور هم به لیست سفارشات افزوده خواهد شد.

انتقال قدرت به‌صورت استاندارد توسط گیربکس 7 سرعته S Tronic صورت می‌گیرد درحالی‌که گزینه‌های 6 سرعته دستی و 8 سرعت اتوماتیک S Tronic هم بسته به نوع موتورها قابل سفارش است. به‌احتمال‌زیاد A4 آلرود در ایالات‌متحده با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک S Tronic عرضه خواهد شد؛ اما جای ناراحتی نیست چراکه این گیربکس هنوز هم عملکرد خوبی دارد به‌ویژه که به‌روزرسانی جدید آن موجب کاهش اصطکاک، کاهش وزن و راندمان بیشتر شده است. به ادعای آئودی تعویض دنده در این گیربکس در صدم ثانیه صورت گرفته و تقریباً بدون هیچ وقفه‌ای نیرو را به چرخ‌ها می‌رساند.

شاسی و هندلینگ

با توجه به افزایش ارتفاع 3.3 سانتیمتری A4 آلرود نسبت به A4 آوانت و استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر، این خودرو به گزینهٔ مناسبی برای آفرود سبک تبدیل‌شده است. رینگ‌های استاندارد این خودرو آلیاژی 17 اینچی هستند و می‌توان نمونه‌های 18 و 19 اینچی را نیز برای آن سفارش داد. این نسل A4 آلرود نزدیک به 90 کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبلی شده است.

در کنار حالت‌های رانندگی راحت، خودکار، پویا و اقتصادی این خودرو، حالت آفرود هم وجود دارد که با ایجاد تغییراتی در سیستم انتقال قدرت، فرمان و تعلیق، توانایی‌های آفرود آن را افزایش داده و موجب افزایش لذت رانندگی در جاده‌های ناهموار می‌گردد.

ایمنی

آئودی از همان سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ای که در مدل‌های A4 و Q7 بکار برده است در A4 آلرود هم استفاده کرده است. تعدادی از این سیستم‌ها عبارت‌اند از: کروز کنترل تطبیقی که با کنترل دریچه گاز و ترمز قادر به هدایت خودرو تا سرعت 60 کیلومتر در ساعت است، سامانه کمک پارک، سیستم اجتناب از برخورد و کنترل ثبات و پایداری الکترونیکی. همچنین سامانه کنترل تریلر نیز گزینهٔ جدیدی است که در A4 آلرود 2017 نصب‌شده است و می‌توان با کمک آن از طریق سامانهٔ MMI تریلر را به‌راحتی کنترل و هدایت کرد.

قیمت

فروش آئودی آلرود A4 جدید از تابستان امسال در اروپا باقیمت پایهٔ 44.750 یورو (48.690 دلار) آغاز می‌شود اما هنوز مدل‌های مخصوص ایالات‌متحده قیمت‌گذاری نشده‌اند.

رقبا

یکی از رقبای مستقیم A4 آلرود، ولوو V6 کراس کانتری است. قیمت این ولوو که مدلی کوچک‌تر از XC70 بشمار می‌رود از 41 هزار دلار شروع می‌شود که قیمت مناسبی بوده و نزدیک به قیمت آئودی است. از سوبارو اوت‌بک نیز می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از رقبای A4 آلرود نام برد.

البته طبق اعلام عضو هیئت‌مدیرهٔ مرسدس بنز، این شرکت نیز در تدارک ساخت نمونه‌های کراس اوور مانندی از مدل‌های استیشن C کلاس و E کلاس خود است که با ارتفاع بیشتر و سامانه چهارچرخ متحرک 4Matic ساخته خواهند شد. در این صورت این محصولات مرسدس بنز می‌توانند به رقیبی جدی برای مدل‌های A4 و A6 آلرود آئودی تبدیل شوند.

نتیجه‌گیری

آئودی A4 آلرود تمامی مزایای یک کراس اوور سبک را در قالب خودرویی سواری ارائه می‌کند. همچنین این ماشین توانایی آفرود سبک را با راحتی، عملکرد و سواری خوب ترکیب کرده است.

نکات مثبت: ارائه توانایی‌های آفرود در کنار ویژگی‌های یک خودروی سواری، فضای داخلی و صندوق بار زیاد و جایگزینی مناسب برای کراس اوورها و SUVها

نکات منفی: عدم عرضه نسخه‌های دیزل در ایالات‌متحده و عدم استقبال مردم از خودروهای استیشن در این روزها

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

 معرفی آئودی A4 Allroad نسل دوم

منبع پدال


نظرات