1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نخستین تصاویر از آستون مارتین DB11

نخستین تصاویر از آستون مارتین DB11

11 اسفند 1394
  • 0

مدتی است که دوست داران آستون مارتین منتظر رونمایی از کوپه فوق‌العاده DB11 هستند. این خودرو باید جانشین DB9 پیر شود که طراحی و فنّاوری آن به بیش از یک دهه قبل باز می‌گردد. از سویی این خودروی جدید از این جهت مهم تلقی می‌شود که نخستین همکاری آستون مارتین با AMG مرسدس تلقی می‌شود.

طراحی آستون مارتین DB11 با الهام از مدل DB10 صورت گرفته که در فیلم اخیر جیمز باند به صورت یک خودروی منحصر به فرد به کار رفته بود. قسمت جلوی خودرو همراه با جلوپنجره مشبک با نشان خاص آستون مارتین حفظ شده است اما جزئیات بیشتری در آن به کار رفته است. قسمت انتهایی خودرو نیز به شکل فست بک و با شیب زیاد سقف طراحی شده است.

تاکنون تصویری از داخل کابین DB11 منتشر نشده است. اما ظاهراً طراحی کابین با صفحات دیجیتالی و قسمت‌هایی برگرفته از مرسدس کلاس اس جدید صورت خواهد گرفت. این موضوع را تصاویر جاسوسی از این خودرو نشان می‌دادند که شامل قطعات مشترک با خودروی لوکس مرسدس بودند اما هنوز نمی‌توان به صورت قطعی به این نتیجه رسید و باید تا رونمایی رسمی کابین این خودرو منتظر ماند.

از سویی DB11 روی پلتفرمی از AMG سوار نخواهد شد و به جای آن روی پلتفرم تکامل یافته آلومینیومی VH آستون مارتین سوار خواهد شد.

آستون مارتین تأیید کرده که پیشرانه این خودرو، یک موتور 12 سیلندر خورجینی 5.2 لیتری با توربوشارژر دوقلو خواهد بود که حدود 600 اسب بخار نیروی خروجیان است و می‌تواند به یک گیربکس شش سرعته دستی یا 8 سرعته خودکار متصل شود.

 نخستین تصاویر از آستون مارتین DB11

 نخستین تصاویر از آستون مارتین DB11

 نخستین تصاویر از آستون مارتین DB11

 نخستین تصاویر از آستون مارتین DB11

منبع پدال


نظرات