1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. حضور آستون مارتین DB11 در ژنو

حضور آستون مارتین DB11 در ژنو

15 اسفند 1394
  • 0

آستون مارتین با جدیدترین ماشین خود یعنی DB11 پای به ژنو گذاشته است. خودرویی که با پرش از مدل DB9، اولین محصول از قرن دوم حیات این شرکت محسوب می‌شود.

کوپه لوکس و اسپرت آستون مارتین DB11 روی یک ساختار سبک وزن آلومینیومی قرار گرفته است. پلتفرمی که نسبت به قبل، سبک‌تر و در عین حال قوی‌تر شده است. کمک‌فنر و دامپرهای تطبیقی، قابلیت‌های پویایی خودرو را وسعت بخشیده‌اند.

طراحی آئرودینامیکی خودرو بیشتر مورد توجه واقع شده است. با اینکه در همان نگاه نخست نیز آستون مارتین بودن این خودرو قابل تشخیص است اما می‌توان جزئیات جدید فراوانی در آن کشف نمود. فرم گنبدی سقف با رنگ متمایز از بدنه، خطوط مواجی که از ابتدای خودرو شروع و از اطراف بدنه تا انتها به پیش می‌روند، اسپویلر لبه‌ای جلو و اسپویلر ظریف فعال و پنهان شونده عقب و هواکش‌های آبششی، همگی برای بهینه‌سازی جریان هوا و کاهش اصطکاک با باد و همچنین افزایش چسبندگی به مسیر در سرعت‌های بالا به کار رفته‌اند.

در زیر کاپوت می‌توان یک موتور 12 سیلندر 5.2 لیتری با توربوهای دوقلو را یافت که 600 اسب بخار نیرو و 700 نیوتن متر گشتاور در چنته دارد. بدین ترتیب این خودرو مبدل به قدرتمندترین آستون مارتین تاریخ می‌شود.

شتاب صفر تا صد تنها در 3.9 ثانیه تحقق می‌یابد و نهایتاً می‌توان به سرعت 322 کیلومتر بر ساعت رسید. یک گیربکس هشت سرعته خودکار ساخت ZF وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های عقب را برعهده دارد. بعلاوه حالت‌های رانندگی قابل انتخابی چون GT، اسپرت و اسپرت پلاس با تأثیر روی سرعت پاسخ‌گویی موتور، گیربکس، فرمان برقی و حتی سیستم تعلیق فعال خودرو، رانندگی را در شرایط مختلف مطلوب‌تر می‌نمایند.

آستون مارتین در این خودرو از همکاری‌های فنی دایملر بهره برده است. درون کابین هم تشابهاتی با مرسدس کلاس اس که در نسخه‌های آزمایشی دیده شده بود به چشم می‌آید نظیر یک نمایشگر 12 اینچی TFT مشابه در جلوداشبورد و یک نمایشگر 8 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی که در داشبورد مرکزی به‌کار رفته‌اند. کنترل این نمایشگر دومی نیز توسط یک پد لمسی در کنسول وسط مشابه مدل‌های مرسدس صورت می‌گیرد.

قیمت آستون مارتین DB11 از 212 هزار دلار شروع می‌شود و از پایان سال 2016 تحویل آن به مشتریان آغاز خواهد شد.

منبع پدال


نظرات