1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. افزایش نیروی تولیدی موتور 2.0 لیتری AMG

افزایش نیروی تولیدی موتور 2.0 لیتری AMG

29 تیر 1394
  • 0

مرسدس برای مدل‌های کلاس A و همچنین CLA 45 AMG و GLA 45 AMG تغییراتی در پیشرانه را به ارمغان آورده که باعث افزایش نیروی خروجی موتور به 376 اسب بخار و گشتاور آن به 350 پوند فوت می‌شود.

این موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو پیش از این 355 اسب بخار قدرت و 332 پوند فوت گشتاور تولید می‌کرد. این به مفهوم افزایش بسیار خوبی در قوای پیشرانه است که می‌تواند عملکرد خودرو را در شتاب و سرعت بهبود دهد.

به‌روزرسانی دیگر برای این پیشرانه فراتر از موتور است و به گیربکس هفت سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه مربوط می‌شود. نسبت دنده‌های کوتاه‌تر باعث پویایی بیشتر این خودروها و بهبود شتاب می‌گردد.

همچنین یک حالت قابل انتخاب دینامیک برگرفته از مدل AMG GT نیز در این خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این حالت، با انتخاب راننده، تغییراتی روی پاسخ دریچه گاز، سفتی سیستم تعلیق و سرعت تعویض دنده به وقوع می‌پیوندد. حالت‌های قابل انتخاب شامل راحت، اسپرت و اسپرت پلاس می‌باشند.

به گفته مرسدس بنز، مدل CLA 45 AMG در حال حاضر شتاب صفر تا صد را در 4.2 ثانیه ثبت می‌کند که 0.4 ثانیه سریع‌تر از قبل است. مدل شوتینگ بریک این خودرو هم شتابی 4.3 ثانیه‌ای دارد. این در حالی است که شتاب کراس اوور کوچک GLA45 AMG به 4.4 ثانیه می‌رسد. این اعداد تا چند سال پیش متعلق به خودروهای سوپراسپرت گران‌قیمت بود. در حالی که اکنون، کوچک‌ترین خودروهای مرسدس با موتور چهار سیلندر بدان دست می‌یابند.

 افزایش نیروی تولیدی موتور 2.0 لیتری AMG

 افزایش نیروی تولیدی موتور 2.0 لیتری AMG

 افزایش نیروی تولیدی موتور 2.0 لیتری AMG

 افزایش نیروی تولیدی موتور 2.0 لیتری AMG

منبع پدال


نظرات