1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. احتمال استفاده از آلومینیوم در ساختار جیپ‌های بعدی

احتمال استفاده از آلومینیوم در ساختار جیپ‌های بعدی

20 اردیبهشت 1393
  • 1

زمانی که فورد برای وانت پرطرفدار و معروف خود یعنی F-150 از آلومینیوم استفاده کرد، با کنترل دقیق هزینه‌ها توانست علاوه بر بهبود نسبت قدرت به وزن و کارایی خودرو، تنها اندکی افزایش قیمت را اعمال نماید. این تجربه برای سایر خودروسازان نیز درس ارزشمندی شده است و اینک جیپ تصمیم دارد برای رانگلر نسل آینده از آلومینیوم بهره ببرد.

Jeep 2017

اکنون جیپ یک قسمت از کنسرسیوم بزرگ فیات-کرایسلر است و طبیعی است که فیات برای آینده آن برنامه ریزی می‌کند. رئیس این کنسرسیوم به سادگی در برابر پرسشی در ارتباط با آلومینیومی بودن جیپ رانگلر، گفت: نه! من بر این باورم که تا سال 2018 ما از فولاد ضد زنگ برای خودروهایمان استفاده می‌کنیم.

اما مزایای استفاده از آلومینیوم بسیار بیشتر از حد تصور است. مایک مانلی، مدیرعامل جیپ کاملاً به قابلیت‌های حرکت در خارج از جاده و آفرود مدل‌های سبک‌تر آگاه است. استفاده از آلومینیوم در رانگلر می‌تواند حدود 454 کیلوگرم کاهش وزن را به همراه آورد که به مفهوم کارایی و راندمان بالاتر این خودرو است.

سؤال اینجاست که آیا جیپ می‌تواند فیات را برای چنین تصمیم قانع کند؟ سال 2017 قرار است نسل جدید رانگلر به بازار بیاید. خودرویی که پادشاه آفرودهای 4x4 به شمار می‌رود و شناسنامه جیپ محسوب می‌شود.

Jeep 2017

Jeep 2017



نظرات

  • تنبور تنبور (16 مهر 1393 ساعت 19:07)

    رنگش که بد نیست ولی خب عملکرد فنی بسیار خوبه