1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. استفاده از آلومینیوم برای کاهش وزن در کادیلاک CT6

استفاده از آلومینیوم برای کاهش وزن در کادیلاک CT6

27 اسفند 1393
  • 1

به لطف استفاده از آلومینیوم و دیگر فلزات با مقاومت بالا در کادیلاک Ct6 جدید، این خودرو حدود ۹۰ کیلوگرم نسبت به حالت استفاده کامل از فولاد، صرفه‌جویی کرده است. کادیلاک اخیراً اعلام کرده که ۶۴ درصد CT6 جدید از آلومینیوم ساخته خواهد شد و ۱۳ نوع فلز و آلیاژ مختلف در ساختار بدنه به کار برده خواهد شد.

کادیلاک CT6 از آلومینیوم، هم در ساختار داخلی وهم در پنل‌های بدنه خارج استفاده خواهد کرد. در همین حال، از فولاد و آلومینیوم‌های با مقاومت بالا در چارچوب ایمنی سرنشین‌ها برای افزایش ایمنی در تصادف بهره گرفته می‌شود. این در حالی است که ستون دوم خودرو، از فولاد با مقاومت بالا ساخته شده و در نتیجه می‌تواند ابعاد کوچک‌تری داشته و در وزن کلی خودرو صرفه‌جویی کند. همچنین کادیلاک با یک نوار آلومینیوم با مقاومت بالا در عقب CT6، ایمنی سرنشینان را در تصادفات از پشت‌سر بالا برده است. به‌علاوه، کادیلاک می‌گوید که با استفاده از پنل‌های خاص فولادی در پایین ساختار بدنه، بدون نیاز به عایق‌بندی صوتی زیاد، نویز بیرونی حذف شده است.

یوهان دو نیسچن (Johan de Nysschen)، رئیس کادیلاک در این زمینه می‌گوید:

برای CT6، از آلومینیوم با مقاومت بالا، فولادهای با مقاومت بالا و المان‌های سبک در شاسی استفاده کرده‌ایم. تا جایی که امکان بوده، آلومینیوم و فولاد را با یکدیگر یکپارچه کرده‌ایم و همین‌طور، تا حدّ ممکن، از گرم‌های اضافی خودرو کاسته‌ایم. این در حالی است به یک سطح عملکرد در کلاس جهانی نیز دست پیدا کرده‌ایم.

همچنین گفته می‌شود که کادیلاک CT6 از همان صفحه نمایش بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی‌ای استفاده خواهد کرد که قبلاً در کانسپت «اونیر» از بیوک مشاهده شده است. همین‌طور کیفیت طراحی داخلی آن در حدّ دیگر خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری است. در حالی که ارائه یک نسخه Vsport از CT6 تاکنون تأیید شده، ولی هنوز تصمیم قطعی در مورد مدل با عملکرد بالاتر CT6-V گرفته نشده است. CT6 بر پلتفرم جدید دیفرانسیل عقب جنرال‌موتورز با عنوان «اُمگا» سوار خواهد شد و از خانواده موتورهای تنظیم‌شونده چهار، شش و هشت سیلندر استفاده خواهد کرد.

زمان رونمایی رسمی کادیلاک CT6 در ۳۱ مارس سال جاری میلادی در نمایشگاه اتومبیل نیویورک درنظر گرفته شده و استارت تولید آن در کارخانه جنزال‌موتورز در دیترویت در اواخر ۲۰۱۵ زده خواهد شد. این در حالی است که تبلیغات ابتدایی این مدل در ماه گذشته در بین مراسم اسکار مشاهده شده است.

 استفاده از آلومینیوم برای کاهش وزن در کادیلاک CT6

 استفاده از آلومینیوم برای کاهش وزن در کادیلاک CT6

منبع پدال


نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (27 اسفند 1393 ساعت 09:10)

    خیلی پیشرفته تر شده