1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی هیوندای سانتافه 2018

رونمایی هیوندای سانتافه 2018

7 اسفند 1396
  • 0

هیوندای سانتافه، آخرین پرچم دار شرکت با طراحی و تکنولوژی جدید وارد بازار می شود.

هیوندای به طور کامل از نسل چهارم سانتافه رونمایی کرد و این مدل برای اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو در ماه آینده به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد. تولید این مدل از سه ماهه دوم امسال شروع شده و فروش جهانی آن از امسال آغاز می شود.

سانتافه جدید دارای ظاهر تیزتری است که از تازه ترین مدل این برند یعنی کُنا الهام گرفته است. دی لایت های باریک LED و جلوپنجره شش ضلعی بزرگ به همراه دو چراغ جلو خوشه ای نشان دهنده آخرین استراتژی طراحی هیوندای است. سپر جلو بزرگ و گلگیرهای برجسته به همراه جای پلاک، ظاهر سرسخت تری به سانتافه می دهند. یک سپر جدید، درب صندوق و چراغ های جدید در قسمت عقب به چشم می خورند. اسپویلر سقف هم ظاهر اسپرت تری به این مدل می دهد.

 رونمایی کامل از سانتافه ی جدید

هیوندای قول داده که سانتافه جدید از نظر فضای داخلی در کلاس SUV پیشرو باشد. این خودرو جدید با طول 4470 میلی متر و عرض 1890 میلی متر، کشیده تر و پهن تر از مدل قبلی است. این افزایش در اندازه به معنی ایجاد 38 میلی متر جای پا بیشتر و 18 میلی متر فضای سر بیشتر برای سرنشینان ردیف دوم است. سرنشینان ردیف سوم هم 22 میلی متر فضای سر بیشتری در اختیار دارند. هیوندای می گوید که فضای بار هم بهبود پیدا کرده، اما هنوز اطلاعات رسمی در این مورد اعلام نشده است.

می رسیم به داخل این خودرو. داشبورد مجهز به یک سیستم اطلاعات-سرگرمی تبلت مانند است که در محصولات اخیر هیوندای دیده می شود. همچنین می توانیم به دسته دنده و دریچه های هوا، فرمان جدید و پنل ابزار مدرن مجهز به صفحه نمایش دیجیتال اشاره کنیم. هیوندای می گوید که طراحی جدید و افقی به منظور القای حس لوکس بودن انجام شده است.

 رونمایی کامل از سانتافه ی جدید

طبق اعلام هیوندای، خودروهای استاندارد با یک سیستم صوتی دارای صفحه نمایش 5 اینچی TFT به همراه AUX و بلوتوث عرضه می شوند. یک صفحه نمایش 7 اینچی هم با اپل کار پلی و اندروید اتو موجود خواهد بود. در عین حال یک صفحه نمایش 8 اینچی مجهز به نویگیشن ماهواره ای و دوربین عقب در مدل های بالاتر دیده می شود. همچنین سانتافه جدید دارای نمایشگر هدآپ، صفحه TFT در میان صفحه کیلومتر و پد شارژ بی سیم برای تلفن های هوشمند است.

در بحث ایمنی و تکنولوژی های کمک راننده، سانتافه مجهز به آخرین نسل دستیار راننده SmartSense است که دارای هشدار ترافیک عقب به علاوه یک ویژگی جدید به نام Safety Exit Assist است که به طور موقت در هنگام نزدیک شدن یک خودرو از عقب، درها را قفل می کند. وجود این سیستم از باز کردن درها توسط سرنشین در هنگام عبور یک خودرو دیگر جلوگیری می کند.

سیستم هشدار سرنشین عقب، حضور سرنشین در قسمت عقب را قبل از ترک و قفل کردن خودرو به راننده اعلام می کند. در واقع این ویژگی به منظور ایمنی کودکان طراحی شده است. علاوه بر این، سانتافه مجهز به سیستم هشدار تصادف به همراه تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری است. در کنار این ها سیستم هشدار خروج از خط (تا سرعت 60 کیلومتر عمل می کند) و سنسور نقطه کور نیز موجود است.

هیوندای می گوید که برای راحت بودن سانتافه تلاش کرده و سیستم تعلیق آن را برای یک سواری راحت تر طراحی کرده است. سیستم تعلیق سخت تر شده اما در مسافت های طولانی عملکرد بهتری دارد. یک سیستم تنظیم اتوماتیک هم ارتفاع خودرو را با توجه به وزن و بار موجود به صورت ثابت نگه می دارد که در فهرست آپشن ها موجود است.

 رونمایی کامل از سانتافه ی جدید

در زیر کاپوت، هیوندای دو موتور دیزل و دو موتور بنزینی را برای بازار اروپا در نظر گرفته است. هر دو موتور بنزینی 2.4 لیتری هستند: یکی از آن ها GDI و دیگری MPI است. یک موتور 2.2 لیتری – به احتمال زیاد موتور استفاده شده در مدل های کنونی – و یک موتور 2 لیتری دیزل نیز در دسترس مشتریان قرار دارد. گیربکس اتوماتیک 8 سرعته جدید نیز قدرت موتور را به سیستم چهارچرخ متحرک HTRAC هیوندای منتقل می کند.

با این که در این مورد اظهار نظر رسمی انجام نشده است، اما احتمال استفاده از تکنولوژی هیبرید نیز وجود دارد. هیوندای قصد دارد که تا سال 2020 از 31 مدل با آلایندگی کم در خط تولید هیوندای و کیا رونمایی کند. همچنین این شرکت برای گسترش تکنولوژی هیبرید در مدل های بزرگتر و SUV ها برنامه هایی در نظر گرفته است.

 رونمایی کامل از سانتافه ی جدید



نظرات