1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. همه چیز درباره مرسدس بنز GLE

همه چیز درباره مرسدس بنز GLE

17 آبان 1395
  • 0

مرسدس بنز GLE که سابق بر این به نام کلاس M شناخته می‌شد، به 20 سالگی خود نزدیک می‌شود. این کراس اوور میان سایز، تلاش دیگری از مرسدس بعد از G کلاسی بود که در میان خودروهای شاسی بلند با قابلیت آفرود، آقایی می‌کرد. در این میان ML نقشی متمدنانه‌تر بازی می‌کرد و قرار بود خودرویی لوکس و راحت و بیشتر برای مصارف شهری باشد. هدف‌گذاری این خودرو از همان ابتدا، خودروهایی چون رنجروور بود.

نسل اول ML:

 همه چیز درباره مرسدس GLE

نسل دوم ML:

 همه چیز درباره مرسدس GLE

کلاس ML در ابتدا تنها به نام M کلاس شناخته می‌شد اما این نام‌گذاری و سه عدد پس از آن که مدل خودرو را مشخص می‌کرد، بسیار به مدل‌های M رقیب باواریایی یعنی BMW شبیه بود. بنابراین مرسدس یک حرف L را به این نام افزود. معرفی این مدل در سال 1997 و شروع ورود به بازار این خودرو سال 1998 میلادی بود. نسل سوم این خودرو که در سال 2015 مورد فیس‌لیفت قرار گرفت با نام جدید GLE معرفی شد که این تجدید نام‌گذاری با پایه GL که برای تمامی شاسی بلندهای مرسدس بکار می‌رود و حرف E به عنوان کلاس آن و اشاره به مرسدس بنز E کلاس که پلتفرم یکسانی با این خودرو دارد، صورت گرفته است.

نسل سوم قبل از فیس لیفت:

 همه چیز درباره مرسدس GLE

نسل سوم قبل از فیس لیفت:

 همه چیز درباره مرسدس GLE

ریشه‌های این نسل به سال 2006 یعنی بیش از 10 سال قبل باز می‌گردد. در آن زمان، توسعه نسل سوم M-Class آغاز شد اما این پروسه 5 سال طول کشید. در سال 2008، طراحی این خودرو نهایی شده بود. در سال 2011 ورود این نسل به بازار آغاز شد. در این نسل شاهد افزایش فضای پای سرنشینان عقب نیز بودیم. بعلاوه گیربکس جدید 7 سرعته خودکار برای بهبود مصرف سوخت و سیستم کروز کنترل تطبیقی و سیستم‌های ایمنی جدیدی چون هشدار خروج از لاین جاده و سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم ارتفاع و سیستم فعال جلوگیری از انحراف بدنه در این مدل مورد استفاده قرار گرفتند.

این خودرو درواقع آخرین بقایای همکاری مشترک کرایسلر با مرسدس نیز محسوب می‌شود. این همکاری لااقل باعث شد تا مرسدس ورودی قدرتمندتر به بازار SUV ها داشته باشد. کرایسلر نیز از پلتفرم همین خودرو برای جیپ گرند چروکی و داج دورانگو استفاده کرد.

GLEکوپه:

 همه چیز درباره مرسدس GLE

 همه چیز درباره مرسدس GLE

 همه چیز درباره مرسدس GLE

در سال 2015 هم‌زمان با فیس‌لیفت و تغییر نام این خودرو، نسخه کوپه آن نیز معرفی شد. مدلی که به خوبی برای رقابت با BMW X6 آماده شده بود و استایلی شبیه به آن نیز داشت. طراحی چراغ‌ها و سپر و عناصری در خارج و داخل کابین ارتقا یافته‌اند. اما تغییرات داخلی بسیار مشخص‌تر و مهم‌ترند. درون کابین سیستم به‌روز شده COMAND با نمایشگری بزرگ‌تر و اجزای لوکس، فضایی مجلل را فراهم ساخته‌اند. شاید برخی کابین‌های مینی مالیستی ولوو XC90 و آئودی Q7 را ترجیح دهند اما مرسدس فضایی گرم‌تر و لوکس‌تر را به نمایش می‌گذارد. ممکن است نسل آینده این خودرو کابینی برگرفته از مدل‌های سدان با نمایشگرهای عریض داشته باشد و کابین آن به سمت و سویی مدرن برود.

 همه چیز درباره مرسدس GLE

 همه چیز درباره مرسدس GLE

نسخه پلاگین هیبریدی GLE 500 E نیز که در نمایشگاه نیویورک رونمایی شده، نخستین خودروی پلاگین در این رده محسوب می‌شود. در این نسخه از یک موتور 6 سیلندر خورجینی 333 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 116 اسب بخاری در ترکیب با یکدیگر بهره گرفته شده است. در این نسخه می‌توان شتاب صفر تا صد را در 5.3 ثانیه تجربه کرد که 0.1 ثانیه سریع‌تر از نسخه هیبریدی پورشه کاین است. بعلاوه می‌توان حدود 32 کیلومتر نیز به انرژی باتری‌ها و بدون مصرف سوخت با این خودرو سفر نمود. GLE همچنین در هر دو آزمون تست تصادف یوروان کاپ و NHTSA توانسته هر پنج ستاره ایمنی را از آن خود نماید.

 همه چیز درباره مرسدس GLE

GLE400 فورماتیک یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این کلاس است. این مدل با یک موتور 3.0 لیتری شش سیلندر با توربوشارژر دوقلو و قدرت 329 اسب بخار ارائه می‌شود. مدل‌های پر قدرت‌تر AMG نیروی خروجی 550 تا 577 اسبی را در نسخه GLE 63 AMG ارائه می‌کنند.

سواری GLE با توجه به تعلیق بادی آن بسیار نرم و راحت است. با وجود نرمی، حرکات بدنه نیز به خوبی کنترل شده‌اند. البته اگر حالت اسپرت را انتخاب نمایید، حرکات بدنه کمتر و سخت‌تر می‌شود. کابین سکوتی ترسناک دارد و فرمان نیز بازخورد مناسبی دارد. با وجود ابعاد بزرگ و جاداری خودرو، دینامیک آن کاملاً فراتر از انتظار است. البته به شرطی که قبلاً سوار یک پورشه کاین نشده باشید.

 همه چیز درباره مرسدس GLE

مرسدس GLE جایی مابین کراس اوور GLC و نسخه بسیار لوکس‌تر GLS قرار گرفته و به عنوان یک SUV میان سایز لوکس، بهترین تناسبات را بین کارایی و ویژگی‌های سواری راحت و لوکس ارائه می‌کند. قیمت GLE از 52 هزار دلار برای تریم پایه GLE350 شروع می‌شود که به صورت دیفرانسیل عقب می‌باشد. قیمت نسخه‌های غیر AMG به 65 هزار دلار می‌رسد اما برای نسخه‌های AMG باید بیش از 100 هزار دلار صرف کرد. قیمت نسخه پلاگین نیز هنوز اعلام نشده است.

 همه چیز درباره مرسدس GLE

 همه چیز درباره مرسدس GLE

منابع:
caranddriver
wikipedia و...



نظرات