1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کراس اوور جدید آکورا

کراس اوور جدید آکورا

26 فروردین 1395
  • 0

آکورا به نمایشگاه دوسالانه اتو شوی پکن سفر خواهد کرد تا از یک مدل جدید کراس‌اور کامپکت رونمایی کند. این کراس‌اور ظریف آکورا که به صورت آزمایشی C-DX نامیده شده، در واقع یک نسخه «متمدنانه‌تر» از کانسپت SUV-X است که در طول اتو شو شانگهای ۲۰۱۳ به نمایش درآمد. سری تولید این مدل از ظاهری استفاده می‌کند که کمتر جلوه‌های آینده‌نگرانه در خود دارد و همین طور، در طراحی جلویش از آخرین زبان طراحی آکورا الهام گرفته است. ولی انتظار می‌رود که نیمرخ کلی این کراس‌اور بدون تغییرات عمده، از مرحله کانسپت به مرحله تولید منتقل شود.

CD-X از همان پلتفرمی استفاده خواهد کرد که در زیر پوسته هوندا HR-V نیز به کار گرفته شده است. بنابراین شاید این دو مدل در مجموعه‌ای از قطعات مکانیکی با یکدیگر مشترک باشند. یک موتور چهار سیلندر و یک سیستم دیفرانسیل دو چرخ متحرک، از مشخصات استاندارد این مدل خواهند بود و این در حالی است که مشتریان می‌توانند با پرداخت یک هزینه اضافی، از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک استفاده کنند. به راحتی می‌توان تصوّر کرد که در C-DX خبری از گیربکس ۶ دنده دستی HR-V نخواهد بود.

آکورا احتمالاً در هفته‌های آینده، جزئیات بیشتری از C-DX را به صورت آنلاین منتشر خواهد کرد. ضمن اینکه حتماً در شروع نمایشگاه اتومبیل در پایتخت چین از ۲۵ آوریل، خبرهای بیشتری از آن خواهیم شنید. این کراس‌اور از آن جهت اهمیت دارد که این اولین مدلی از آکورا خواهد بود که در کشور چین ساخته می‌شود؛ مدلی که بنابر گزارش‌های «اتوموتیو نیوز» می‌تواند در بازارهای جهانی و از جمله ایالات متحده به فروش برسد.

 کراس اوور جدید آکورا

 کراس اوور جدید آکورا

 کراس اوور جدید آکورا

 کراس اوور جدید آکورا

 کراس اوور جدید آکورا

 کراس اوور جدید آکورا

منبع پدال


نظرات