1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. یک فراری استثنایی

یک فراری استثنایی

2 تیر 1394
  • 0

کاتالوگ اتومبیل‌های فراری پر از اتومبیل‌های کلاسیک و زیبای فراری است که برای استفاده در پوسترهای اتاق‌خواب بسیار مناسب هستند؛ اما برخی اتومبیل‌های تک و سفارشی که شرکت فراری می‌سازد، تا حدودی آرمانی نیز هستند.

گهگاهی اتومبیل‌های عجیبی مانند Pininfarina Sergio یا Ferrari Spaceship توسط این شرکت عرضه می‌شوند؛ اما این بار بر روی یک اتومبیل بسیار خاص تمرکز کرده‌ایم؛ Ferrari Testa D'Oro Colani. این اتومبیل شبیه هیچ‌کدام از اتومبیل‌های فراری نیست. این اتومبیل خاص که در اواخر دهه ۱۹۸۰ ساخته شده، در حال حاضر در ایتالیا به نمایش گذاشته شده است. این اتومبیل خاص که توسط یک طراح صنعتی آلمانی به نام Luigi Colani طراحی شده، همان روند آینده‌نگرانه‌ای را به نمایش گذاشته که در اتومبیل کانسپت ۱۹۸۱ BMW M2 وجود دارد. این اتومبیل کانسپت نیز توسط این طراح آلمانی طراحی شده و سبک عجیب وی را نمایش می‌دهد. Ferrari D'Oro Colani به رنگ قرمز روشن و دونفره است. طول این اتومبیل بلند و ارتفاع آن کوتاه است. یک زبان فوق‌العاده بزرگ در جلو و چراغ‌های مشکی‌رنگ عقب باعث می‌شود ظاهر این اتومبیل منحصربه‌فرد و خاص باشد. از برخی زوایا این اتومبیل شبیه یک کابین فضایی عجیب است که از آینده آمده است. از زوایای دیگر شبیه یک خزنده است.

جنبه‌های زیباشناسی این اتومبیل محدود به ظاهر نمی‌شود و در بخش‌های کاربردی نیز وجود دارد. این فراری در سال ۱۹۸۹ ساخته شد تا در پیست Bonneville Salt Flats رکورد حداکثر سرعت را به دست آورد. در زیر این بدنه صاف و آرام یک اتومبیل Ferrari Testarossa قرار دارد که چیزهایی به آن اضافه شده است. Colaniبرای ورود به کتاب رکوردها با شرکت آلمانی Lotec که سازنده اتومبیل‌های اسپرت است، توافق کرد و دو توربو شارژر به موتور flat-12 اتومبیل Testarossa اضافه نمود. پس از تغییرات متعدد و برخی بهبودها، این اتومبیل توانست ۷۳۹ اسب بخار توان تولید کند و گشتاوری معادل ۶۰۰ پوند بر فوت داشته باشد. این رقم‌ها در سال ۲۰۱۵ نیز فوق‌العاده هستند، چه برسد به سال ۱۹۸۹.

علی‌رغم این توان بالا، این فراری نتوانست در پیست Bonneville به رکورد حداکثر سرعت دست یابد و با حداکثر سرعت ۲۱۱ مایل در ساعت پیست را به اتمام رساند. چند سال بعد سرعت ۲۱۸ مایل در ساعت را به دست آورد. حتی با توجه به این که نتوانست به این موفقیت دست یابد، این اتومبیل همچنان یک افسانه محسوب می‌شود. اگر در ایتالیا هستید، می‌توانید این اتومبیل را از نزدیک در نمایشگاه Maranello Purosangue ببینید.

 یک فراری استثنایی

 یک فراری استثنایی

 یک فراری استثنایی

 یک فراری استثنایی

 یک فراری استثنایی

 یک فراری استثنایی

 یک فراری استثنایی

 یک فراری استثنایی

 یک فراری استثنایی



نظرات