1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. زاروق سند ریسر، شاسی‌ بلند جدید اسپرت ساخت کشور امارات

زاروق سند ریسر، شاسی‌ بلند جدید اسپرت ساخت کشور امارات

26 تیر 1396
  • 6

اخیرا یک شرکت خودروسازی اماراتی، خودروی اسپرتی با نام زاروق معرفی کرده است که به زودی وارد بازار خواهد شد.

تولید خودروی اسپرت زاروق سندریسر (SandRacer) به زودی در کشور امارات متحده ی عربی آغاز می شود. این شرکت اماراتی چند سال پیش از مدل مفهومی این خودرو رونمایی کرده بود و حالا قصد دارد این مدل را به مرحله ی تولید برساند.

 زاروق سند ریسر، شاسی‌ بلند جدید اسپرت ساخت کشور امارات

به طور کلی خودروسازان نوپا اشتیاق زیادی به محصولات توانا و قدرتمند دارند؛ اما معمولا تعداد فروش آن ها کمتر از چیزی است که انتظار می رود و پیش بینی می شود که خودروی زاروق نیز از این قاعده مستثنا نباشد. با این وجود Auto Guide گزارش کرده است که تولید این خودروی آفرود آغاز شده و مدل تولیدی، حتی بهینه سازی هایی نیز در مقایسه با مدل اولیه به خود دیده است.

 زاروق سند ریسر، شاسی‌ بلند جدید اسپرت ساخت کشور امارات

درحالی که مدل مفهومی این خودرو به یک پیشرانه ی شش سیلندر V شکل مجهز بود، مدل تولیدی این خودرو به یک پیشرانه ی هشت سیلندر ۶.۲ لیتری تیونینگ شده مجهز است که می تواند ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. چنین قدرتی در کنار وزن بسیار پایین ۱۳۰۰ کیلوگرمی زاروق، این خودرو را به یک مدل بسیار سریع در جاده تبدیل کرده است؛ اما همان طور که از ظاهر این خودرو مشخص است، این مدل یک محصول بهینه سازی شده برای خارج جاده است که بیشتر قابلیت های خود را در مسیرهای شنی نشان خواهد داد.

 زاروق سند ریسر، شاسی‌ بلند جدید اسپرت ساخت کشور امارات

این خودرو به سیستم تعلیق مسابقه ی ساخت Intrax مجهز است که به کمک فنرهای بزرگ، امکان ارتعاش بدنه به میزان ۴۵ سانتیمتر دارد که عدد قابل توجهی است و به راننده این امکان را می دهد تا بر اساس نوع کاربری خود، اقدام به تنظیم سیستم تعلیق کند. هنوز تاریخ دقیق عرضه ی زاروق مشخص نشده است؛ ولی قیمت این خودرو در کشور امارات، ۴۵۰ هزار دلار خواهد بود.



نظرات

  • رضا رضا (18 مهر 1396 ساعت 07:02)

    سلام خوب جوانها هم باید یه تکونی بخورن خوب اگر ملت به کشورشون وابسته باشن متونن و با هیچی هواپیما هم بسازن نه همتی هست نه پیشرفتی . همه ادمای ایران امادشو میخوان چند مدت پیش ت یه خبری خوندم یه اقای صفکاری یه بدنه ماشین طراحی کرده بود البته همچین جالب هم نبود مثل ژیان قدیمی بود میگفت اگه حمایت نکنن منو این طراحی رو میفروشم به یه کشور دیگه اخه یکی نبود به این اقا بگه اخه دولت که رو فرغن سرمایه گذاری نمیکنه .

  • ایمان ایمان (2 شهریور 1396 ساعت 10:34)

    شرط میبندم طراحش ایرانیه
    اماراتیا تنها استعدادشون پول خرج کردنه

  • نیما نیما (17 مرداد 1396 ساعت 09:43)

    به پول ایرانمیشود زنده باد امارت هر کس هر کار خوب کند خدا توفیقش بدهد نمیدونم چرا توفقیاتشو از خودرو سازی ایران گرفته تبدیل به مونتاژ کار شدند همه پیشرفت میکند اونوقت ما در زبان میگیم پیشرفت کردیم انچه میبینی پس رفت 1/710/000/000

  • من من (26 تیر 1396 ساعت 15:09)

    برای یحلونی نفت فروش قیمتش چیزی نیستش که !!!!

  • سعید سعید (26 تیر 1396 ساعت 14:30)

    ولی واقعا خوشگله. من اگر انقد پول داشتم حتما اولین ماشینی که میخریدم این بود

  • Osamez Osamez (26 تیر 1396 ساعت 12:54)

    450,000دلار چه خبره مگه فراری ساختن