1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برنامه ولوو برای ارائه خودران‌های آزمایشی در لندن

برنامه ولوو برای ارائه خودران‌های آزمایشی در لندن

16 اردیبهشت 1395
  • 0

اگر سال آینده با چنین تصویری در زندگی واقعی در لندن مواجه شدید، نباید چندان تعجب کنید؛ چرا که ولوو برنامه دارد تا تست‌های واقعی خودران‌های خود را به شهر لندن گسترش دهد. مجموعه‌ای از نمونه‌های اولیه خودران در سال ۲۰۱۷ در این شهر شروع به کار خواهند کرد و تا سال ۲۰۱۸، تعداد آنها به ۱۰۰ دستگاه خواهد رسید.

عنوان این برنامه “Drive Me London” انتخاب شده است و قصد دارد که خانواده‌ها را با این خودروهای آزمایشی ولوو آشنا کند. به گفته ولوو، این کمپانی در همکاری با «تاچهام ریسرچ»، اطلاعات دقیق‌تری برای توسعه تکنولوژی رانندگی خودکار فراهم کرده و از سطح شرایط غیرواقعی موجود در پیست‌های آزمایشی فراتر رفته است.

ولوو شاید یکی از نترس‌ترین خودروسازان در زمینه انتقال تکنولوژی رانندگی خودکار به دنیای واقعی است. این خودروساز همین حالا نیز درنظر دارد که ۱۰۰ خودران خدماتی را در جاده‌های مشخصی در سوئد راه‌اندازی کند و در عین حال، در حال مطالعه شرایط شهر چین برای حضور این نوع وسایل نقلیه است. ضمن اینکه برنامه‌هایی نیز برای انتقال خودران‌هایش به بازار ایالات متحده دارد.

در هر حال، ولوو می‌گوید که این نمونه‌های تست اولیه داده‌های بسیار ارزشمندی از دنیای واقعی و شرایط رانندگی خودکار فراهم می‌کنند. تمام اینها بخشی از هدف بلندپروازانه ولوو برای جلوگیری از هرگونه از آسیب جانی تا سال ۲۰۲۰ است. تحقیقات این خودروساز سوئدی نشان می‌دهد که استفاده از خودران‌ها باعث خواهد شد که میزان تصادفات رانندگی تا ۳۰ درصد کاهش یابد. هاکان ساموئلسن (Håkan Samuelsson)،رئیس و مدیر اجرایی ارشد «ولوو کارز» در این زمینه می‌گوید:

رانندگی خودکار نقطه عطفی در ایمنی اتومبیل‌هاست. هر چه زودتر این خودران‌ها وارد جاده‌ها شوند، زندگی‌های بیشتری نجات داده خواهد شد.

منبع:

پدال



نظرات