1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. افزایش 70درصدی سود ولوو در سال گذشته میلادی

افزایش 70درصدی سود ولوو در سال گذشته میلادی

23 بهمن 1395
  • 0

شرکت خودروسازی ولوو امروز چهارشنبه 20 بهمن ( 8 فوریه) در بیانیه‌ای اعلام کرده است افزایش فروش محصولات این شرکت در سال گذشته میلادی حدود 66 درصد سود این خودروساز سوئدی را افزایش داده است.

این خودروساز توانست در سال گذشته میلادی سود خود را به یک میلیارد و 240 میلیون دلار برساند. این رقم در سال 2015 میلادی 744 میلیون دلار بود. ولوو در سال 2016 میلادی حدود 534 هزار خودرو به فروش رسانده است و پیش‌بینی کرده این روند رو به رشد در سال جاری میلادی ادامه یابد.

 سود شرکت خودروسازی ولوو حدود 70 درصد افزایش یافت

پارسال فروش محصولات این خودروساز در آمریکا و چین به ترتیب حدود 18 و 11 درصد رشد داشتند. ولوو از 7 سال پیش تحت مالکیت یک شرکت چینی به نام "ژجیانگ گیلی هولدینگ گروپ" قرار دارد و محصولات این خودروساز طرفداران زیادی در جهان دارد. این شرکت هنوز بزرگترین سهم را در بازار اتومبیل سوئد دارد به طوری بیش از یک پنجم خودروهای موجود در جاده‌های این کشور ساخت ولوو هستند.

شرکت خودروسازی ولوو در حالی افزایش سود خود را اعلام کرده که پارسال برای اولین بار در بیش از نیم قرن این خودروساز عنوان پرفروش‌ترین اتومبیل سوئد را از دست داد.

به گفته انجمن خودروسازان سوئد در سال 2016 مدل "گلف" شرکت فولکس واگن بیشترین فروش را در این کشور داشت.

گلف در این سال مجموعا سهمی 5.9 درصدی از اتومبیل‌های فروخته شده در سوئد را از آن خود کرد و ولوو با 5.7 درصد (که شامل سه مدل مختلف بود) سهم دوم را داشت.

آخرین باری که ولوو در صدر این جدول نبود سال 1962 بود زمانی که مدل بیتل فولکس واگن پرفروش‌ترین شد. ماه گذشته شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان اعلام کرد با سبقت گرفتن از رقیب ژاپنی خود، تویوتا، به پرفروش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شده است. فولکس واگن با انتشار تازه‌ترین آمار فروش خود در سال 2016 میلادی اعلام کرد ، توانسته حدود 10 میلیون و 310 هزار خودرو در این مدت در کشورهای مختلف جهان به فروش برساند.

منبع:ایران جیب



نظرات