1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس واگن پرفروش‌ترین خودروساز جهان شد

فولکس واگن پرفروش‌ترین خودروساز جهان شد

11 بهمن 1395
  • 0

براساس آمارهایی که امروز از سوی تویوتا منتشر شد، این شرکت بزرگ خودروسازی جایگاه خود به عنوان بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان را از دست داده و پس از فولکس واگن در جایگاه دوم قرار گرفته است.

هم اکنون صنعت خودرو با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا از آینده‌ای نامعلوم برخوردار است و اگرچه فولکس واگن از سال 2015 تاکنون تحت تاثیر رسوایی تقلب در میزان آلایندگی خودروهای تولیدی خود به شدت آسیب دید، اما آمارها نشان می‌دهد توانسته است جایگاه خود را به عنوان بزرگترین گروه خودروسازی جهان از تویوتا پس بگیرد.

در ماه سپتامبر 2015 از سوی مقامات آمریکایی اعلام شد که فولکس واگن نرم‌افزاری را بر روی خودروهای خود نصب کرده است که در زمان تست آلایندگی خودروها فعال شده و آلایندگی آنها را کمتر از میزان واقعی نشان می‌دهد و پس از اتمام تست این نرم‌افزار مجددا غیرفعال می‌شده است.

به نظر می‌رسد، علی‌رغم این رسوایی بزرگ فولکس واگن توانسته است جایگاه خود را در میان خودروسازان و مشتریان حفظ کند، چرا که براساس اعلام این شرکت فروش محصولات فولکس واگن در سال 2018 ، 3.8 درصد افزایش داشته است.

بخش قابل توجهی از افزایش فروش محصولات فولکس واگن ناشی از بهبود عملکرد این شرکت در چین بوده است که تولید آن را از 9.93 میلیون دستگاه در سال 2015 به 10.3 میلیون دستگاه در سال 2016 افزایش داده است.

امروز تویوتا اعلام کرد: در سال 2016 تولید این شرکت 0.2 درصد افزایش داشته و به 10.175 میلیون دستگاه رسیده است.

گروه خودروسازی فولکس واگن شامل شرکت‌های audi، پورشه و اسکودا می‌شود.

این آمارها در حالی منتشر می‌‌شود که دولت جدید آمریکا و سیاست‌های احتمالی دونالد ترامپ آینده خودروسازان بین‌المللی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است، چرا که رئیس جمهور جدید آمریکا این خودروسازان را تهدید کرده است که در صورتی که خودروهای خود را در امریکا تولید نکردند و از کشور دیگری به آمریکا صادر کنند، علیه آنها تعرفه گمرگی تنبیهی اعمال خواهد کرد.

اخیرا ترامپ با خطاب قرار دادن شرکت تویوتا در یکی از توئیت‌های خود نسبت به اقدام این شرکت برای ساخت کارخانه خودروسازی در مکزیک شدیدا انتقاد کرده و تهدید کرده است که تعرفه‌های گمرکی شدیدی را علیه خودروهای وارداتی تویوتا از مکزیک به آمریکا اعمال خواهد کرد.

قرار است نخست‌وزیر ژاپن طی روزهای آینده به واشنگتن سفر کرده و با رئیس جمهور آمریکا دیدار کنند، به همین دلیل پیش از این سفر قرار است، مدیرعامل تویوتا با وی دیدار کرده و درباره شرایط پیش روی این شرکت با وی گفت‌وگو کند.

منبع:ایران جیب



نظرات