1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس واگن هم سوپراسپرت برقی می‌سازد

فولکس واگن هم سوپراسپرت برقی می‌سازد

30 مهر 1396
  • 0

شرکت خودروسازی فولکس واگن به پیروی از سایر خودروسازانی که اخیرا به ناوگان تولید خودروهای برقی علاقه‌مند شده‌اند و به آن پیوسته‌اند، به دنبال تولید یک خودروی سوپر اسپرت تمام برقی است.

 فولکس واگن هم سوپراسپرت برقی می‌سازد

فولکس واگن در ماه گذشته یک نقشه راه برای ساخت و عرضه EV خود راه‌اندازی کرد و قول تولید 300 خودروی بی آلاینده را تا سال 2030 داد.

اما در واقع این شرکت این عرصه را یک پله به پیش برده است، چرا که سعی در خلق یک اثر جدید دارد؛ یک خودروی سوپر اسپرت تمام الکتریکی برای مسابقه در کوهستان و ارتفاع بالا.

این خودرو اولین بار در ماه ژوئن در مسابقات کوهستانی " Pikes Peak " کلرادو مسابقه می‌دهد.

فولکس واگن با یک شرکت توسعه فنی در ولفسبورگ همکاری می‌کند تا نمونه اولیه را تولید کند.

خودروساز امیدوار است که این خودرو رکورد رقیبان الکتریکی‌اش را که 8 دقیقه و 57 ثانیه و 118 هزارم ثانیه است، در این دوره بشکند.

مسیر این مسابقات 12.4 مایل است که مسابقه‌دهندگان باید نزدیک به 5000 فوت شیب‌های تند را در ارتفاع 14 هزار فوت بالاتر از سطح دریا بپیمایند.

دکتر "فرانک ولشچ"، عضو هیئت مدیره فولکس واگن در یک نشست خبری گفت: "Pikes Peak" یکی از مشهورترین مسابقات اتومبیل‌رانی جهان است. این یک چالش بزرگ است و به همین دلیل برای اثبات قابلیت‌های فناوری‌های آینده فوق‌العاده مناسب است.

وی افزود: خودروی مسابقه‌ای الکتریکی ما با فناوری باتری نوآورانه و فناوری رانندگی مجهز خواهد شد. آزمایش‌های سخت و پراسترس در "Pikes Peak" به ما یافته‌های مهمی می‌دهد که به توسعه خودرو در آینده کمک خواهد کرد و محصولات ما و تکنولوژی‌های آنها را نمایش خواهد داد.

منبع ایسنا


نظرات