1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اعتراف تلخ فولکس واگن!!

اعتراف تلخ فولکس واگن!!

27 آبان 1395
  • 1

بنا به گزارش رویترز فولکس‌واگن اذعان کرده مدل‌های مشخصی از آئودی که به گیربکس آتوماتیک مجهز هستند نرم‌افزاری را دارند که می‌تواند در هنگام تست آلایندگی نتایج را تحریف کند.

 اعتراف تلخ فولکس‌واگن!

 اعتراف تلخ فولکس‌واگن!

هفته‌ی گذشته خبری توسط نشریه‌ای آلمانی منتشر شد که در آن گفته شده یک رگلاتور کالیفرنیایی دستگاه تقلب جدیدی را در مدل‌های قدیمی آئودی کشف کرده است. این دستگاه هنگامی‌که فرمان بیشتر از 15 درجه چرخانده نشود فعال خواهد شد و بدین ترتیب تشخیص می‌دهد که خودرو احتمالاً در شرایط تست قرار دارد.

اگر چنین حالتی رخ دهد نرم‌افزار به گیربکس پیغام می‌دهد که دنده‌ها را سریع‌تر و در دورهای پایین‌تری تعویض کند تا آلاینده‌ی دی اکسید کربن و نیتریک اکسید کمتری تولید شود.

 اعتراف تلخ فولکس‌واگن!

در یک بیانیه فولکس‌واگن اعلام کرده است که:

آئودی پس‌زمینه‌ی فنی برنامه‌های تعویض دنده‌ی تطبیق‌پذیر را به اداره‌ی فدرال وسایل نقلیه‌ی موتوری KBA توضیح داده و اطلاعات فنی در دسترس را به آن‌ها ارائه کرده است. در حالت استفاده‌ی عادی این سیستم‌های تطبیق‌پذیر با تنظیم تعویض‌های دنده به بهترین حالت شرایط رانندگی وضعیت بهینه‌ای به وجود می‌آورند.

گزارش‌ شده که آژانش حفاظت محیط‌زیست و رگلاتور آمریکایی در حال حاضر به تحقیقات بیشتر درباره‌ی موضوع مشغول‌اند و دولت ایالات‌متحده در حال تصمیم برای این مورد است که آیا این سیستم را به عنوان وسیله‌ی تقلب و نقص در خودروهای بنزینی در نظر بگیرد یا خیر.

دیروز هم اعلام شد مدیر اجرایی آئودی راپرت استادلر توسط دادگستری ایالات‌متحده درباره‌ی این نرم‌افزار مورد سؤال قرار گرفته است.

 اعتراف تلخ فولکس‌واگن!

منبع:پدال



نظرات

  • فرزاد فرزاد (27 آبان 1395 ساعت 19:28)

    واقعا متأسفم برای مردم اجنبی که شرکتهای خودروساز محصول بی کیفیت رو بهشون غالب میکنند و از مشتری مداری دوری میکنند! باشد تا آنها نیز راه رو پیدا کنند؟