1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نمایش مرسدس-مایباخ S680 در شانگهای

نمایش مرسدس-مایباخ S680 در شانگهای

7 اردیبهشت 1396
  • 0

مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی شانگهای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان پرچم‌دار S کلاس خود را رونمایی کرد. سازندهٔ آلمانی در این نمایشگاه خانوادهٔ S کلاس جدید شامل نسخه‌های معمولی، AMG و مایباخ را همزمان به نمایش درآورده است؛ اما بزرگ خاندان خانوادهٔ S کلاس نسخهٔ مایباخ S680 هم که در کنار دیگر برادرانش در شانگهای حضور یافته است.

 نمایش مرسدس-مایباخ S680 در شانگهای

تا پیش‌ازاین، مرسدس بنز مدل‌های مایباخ S کلاس را در دو نسخهٔ S500 و S600 تولید می‌کرد که اولی مجهز به موتور 5.5 لیتری V8 بوده و دومی از یک واحد 6 لیتری V12 استفاده می‌کرد؛ اما پس از فیس‌لیفت، نام این دو مدل به ترتیب به S560 و S680 تغییر پیدا کرده است. دلیل تغییر نام مدل S500 به S560 تغییر پیشرانهٔ آن از نمونهٔ 5.5 لیتری V8 قبلی به یک واحد 4 لیتری V8 جدید است اما S680 اما دراین‌بین کمی عجیب به نظر می‌رسد چراکه فقط عدد 8 به نام این مدل اضافه شده است چون این عدد در فرهنگ چینی نماد خوش‌شانسی است درحالی‌که هیچ تغییری در پیشرانهٔ آن ایجاد نشده است.

 نمایش مرسدس-مایباخ S680 در شانگهای

بنابراین مایباخ S680 همچنان از همان موتور 6 لیتری V12 توئین توربو استفاده می‌کند که 530 اسب بخار قدرت دارد. این مدل فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و مشخص نیست که آیا نام آن در دیگر بازارها هم به S680 تغییر خواهد یافت یا همچنان با همان نام مایباخ S600 عرضه خواهد شد. این نسخهٔ بالا رده نیز از تمامی تغییرات ظاهری فیس‌لیفت خانوادهٔ S کلاس بهره‌مند شده درحالی‌که رینگ‌های جدیدی هم برای آن ارائه شده است. همچنین تنها وجه تمایز مایباخ S680 از مایباخ S560 نیز همین رینگ‌های جدید و متفاوت هستند.

 نمایش مرسدس-مایباخ S680 در شانگهای

 نمایش مرسدس-مایباخ S680 در شانگهای

مدت‌زمانی طولانی است که چین بزرگ‌ترین بازار برای محصولات سری مایباخ مرسدس بنز است اما بااین‌حال پرفروش‌ترین عضو خانوادهٔ S کلاس در این کشور مدل S400 است. این مدل ارزان‌ترین نسخهٔ خانوادهٔ S کلاس است و درنتیجه کمترین سودآوری را برای مرسدس بنز به همراه دارد؛ بنابراین شاید سازندهٔ آلمانی امیدوار است با اضافه کردن عدد 8 به نام مایباخ S600 فروش پرچم‌دار خانوادهٔ S کلاس را افزایش دهد.

 نمایش مرسدس-مایباخ S680 در شانگهای

همان‌طور که اشاره شد، مایباخ S680 هم تمامی تغییرات و بهسازی‌های انجام گرفته در خانوادهٔ S کلاس را تجربه کرده است؛ بنابراین در این مدل هم شاهد چراغ‌های جلوی جدید با گرافیک LEDهای داخلی جذاب، طراحی جدید سپر جلو، چراغ‌های جدید عقب و طراحی جدید سپر عقب، دیفیوزر و سر اگزوزها هستیم. این سر اگزوزها به نمونه‌های بیضی‌شکلی تبدیل شده که از وسط به دو قسمت تقسیم شده‌اند و بنابراین S680 همچنان از چهار سر اگزوز واقعی سود می‌برد. در داخل خودرو نیز غربیلک فرمان تغییر کرده، صفحه‌نمایش و سیستم صوتی بروز شده و همچنین سیستم رانندگی خودکار آن نیز مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و توانایی‌های آن افزایش یافته است.

 نمایش مرسدس-مایباخ S680 در شانگهای

 نمایش مرسدس-مایباخ S680 در شانگهای

موفقیت سری مایباخ مرسدس بنز در چین هر دو رقیب آئودی و ب‌ام‌و را شگفت‌زده کرده است و آن‌ها هنوز هیچ موضع‌گیری و اقدامی جهت رقابت با این سری انجام نداده‌اند. تنها راه ب‌ام‌و برای این کار ارائهٔ یک نسخهٔ جدیدِ لوکس‌تر و گران‌تر از سری 7 و یا عرضهٔ یک رولزرویس ارزان‌قیمت‌تر است درحالی‌که آئودی هم همین راه‌حل را پیش رو دارد، یعنی ارائهٔ نسخهٔ بالاتری از A8 یا یک بنتلی ارزان‌تر. فولکس‌واگن نیز می‌تواند با ارائهٔ یک پورشهٔ بالا رده این شکاف را پُر کند؛ اما هر کاری که این شرکت‌ها بخواهند انجام دهند نیازمند زمانی طولانی است و تا آن زمان مایباخ تمامی این بخش را در اختیار خود خواهد داشت و یکه‌تازی خواهد کرد.

 نمایش مرسدس-مایباخ S680 در شانگهای

 نمایش مرسدس-مایباخ S680 در شانگهای

منبع : پدال



نظرات