1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروهایی که ورودشان ممنوع، ولی جایشان در ایران خالیست

خودروهایی که ورودشان ممنوع، ولی جایشان در ایران خالیست

1 آذر 1396
  • 0

انحصار حاکم بر بازار خودروی ایران و دورافتادگی اقتصاد ملی از اقتصاد هم‌بسته جهانی باعث شده تا علیرغم تمایل بسیار بالا برای خرید بعضی از خودروهای خارجی در ایران، این خودروها در دسترس خریداران نبوده و وجود برخی مشکلات باعث شود هیچ‌گاه به دست مشتری ایرانی نرسند. جالب است که برخی از این خودروها در جهان فروشی رویایی را تجربه کرده و توانسته‌اند استانداردهای ایمنی و فنی سطح بالایی را پاس کنند.

 خودروهایی که ورودشان ممنوعه ولی جایشان در ایران خالی هست

اینجا تلاش کرده‌ایم ۶ خودروی مختلف را که دارای ویژگی‌های مناسب و متنوعی هستند و در ایران هم حضور ندارند پیش چشم شما قرار دهیم به امید اینکه روزی خریداران ایرانی به راحتی بتوانند با قدرت خرید مناسب و تنوع بالا، دست به انتخاب‌شان بزنند.

مزدا CX5

 خودروهایی که ورودشان ممنوعه ولی جایشان در ایران خالی هست

تقریبا بهترین کراس‌اوور کوچک ژاپنی حاضر در بازارهای جهانی است که توانسته از زمان معرفی در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۹۰۰ هزار دستگاه فروش داشته باشد. این خودرو که هم‌اندازه هیوندای توسان است و اخیرا فیس‌لیفت شده از یک قلب تپنده 2.5 لیتری اسکای اکتیو ۱۸۷ اسبی سود می‌برد و طراحی داخلی و خارجی به شدت زیبایی دارد. متاسفانه بهمن‌موتور علیرغم نمایندگی شرکت مزدا در ایران، تاکنون هیچ رغبتی برای واردات یا مونتاژ این خودروی جذاب انجام نداده است.

نیسان قشقایی

 خودروهایی که ورودشان ممنوعه ولی جایشان در ایران خالی هست

حتی اگر تنها به خاطر اسم این خودرو که برگرفته از ایل سلحشور و مقاوم قشقایی است رغبت زیادی در ایران برای خریدش وجود داشت اما نمی‌توان به سادگی از ترک تازی کره‌ای‌های هم‌رده قشقایی در بازار ایران سخن نگفت وقتی می‌بینیم این خودرو در هر دو بازار آمریکای شمالی و اروپا هیوندای، کیا و حتی تویوتا را مقهور خود نموده است. قشقایی ۲۳ هزار دلاری که هم‌رده هیوندای توسان است تنها امسال بیش از ۴۵۰ هزار دستگاه در جهان فروش داشته است.

هیوندای آی30

 خودروهایی که ورودشان ممنوعه ولی جایشان در ایران خالی هست

حضور محبوب‌ترین هاچ‌بک شهری هیوندای در ایران آن هم وقتی هیچ رقیبی در این کلاس به بازار معرفی نشده یک ضرورت است اما مشخص نیست چرا تاکنون هیچ یک از شرکت‌های داخلی تلاشی برای واردات این خودرو که در دو نسل گذشته فروش موفقی در ایران داشته نمی‌کنند. به لطف طراحی زیبا و یک موتور قدرتمند، آی۳۰ جدید قادر است فروش به شدت موفقی را باز هم به دست آورد مخصوصا وقتی در ۲ سال اخیر بالغ بر۱۳۵ هزار دستگاه در اروپا فروش داشته است.

فولکس‌واگن گلف

 خودروهایی که ورودشان ممنوعه ولی جایشان در ایران خالی هست

این بهترین، محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین هاچ‌بک ساخت آلمان‌های مغرور است که سالانه بیش از ۵۵۰ هزار دستگاه در دو بازار بزرگ اروپا و آمریکای شمالی فروش داشته و از نسل پنجم در سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰ دیگر حضور خاصی در ایران نداشته است. این اتومبیل اسپورت و بادوام که یکی از ستون‌های فروش فولکس‌واگن به حساب می آید در مدل پایه قیمتی بالغ بر ۱۸ هزار دلار داشته و محصولی بادوام، ایمن و کم‌مصرف به حساب می‌آید.

کیا نیرو

 خودروهایی که ورودشان ممنوعه ولی جایشان در ایران خالی هست

کراس‌اوور کوچک و هیبریدی کیا یکی از محبوب‌ترین خودروهای سبز بازار جهانی است که به عنوان شاسی‌بلندی کم‌مصرف و مدرن به شدت با استقبال خریداران غربی مواجه شده و در ظرف کمتر از دو سال بیش از ۵۵ هزار دستگاه در آمریکا و اروپا فروش داشته است که برای یک محصول هیبریدی رقم بالایی است. به لطف هیبریدی بودن و قیمت پایه ۲۴ هزار دلاری، احتمال نیرو خواهد توانست با قیمتی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان به دست خریداران ایرانی برسد اگر موفق شود از سد ثبت سفارش بگذرد.

سوبارو فارستر

 خودروهایی که ورودشان ممنوعه ولی جایشان در ایران خالی هست

یک‌ اس‌یووی واقعی با هندلیگ بالا و کیفیت ساخت عالی که مثل تویوتا استهلاکش کم است و مثل محصولات نیسان طرحی خشن دارد. تعداد اندکی از نسل قبلی این خودرو در ایران وارد شد اما واردات این خودرو هرگز ادامه پیدا نکرد و سوبارو موفق نشد شرایطی مشابه تویوتا، نیسان، میتسوبیشی ای حتی هوندا را در بازار ما به دست آورد. نسل جدید این خودرو زیباتر از هر زمان دیگر اخیرا در آمریکا معرفی شده و می‌تواند با ورود به ایران به یکی از بهترین اس‌یووی‌های اسپورت و آفرودر بازار ایران بدل شود.



نظرات