1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. محکومیت مهندس فولکس واگن به 3 سال حبس

محکومیت مهندس فولکس واگن به 3 سال حبس

30 مرداد 1396
  • 1

دادستانی فدرال ایالات متحده آمریکا روز جمعه پیشنهاد داد مهندس شرکت خودروسازی فولکس واگن به اتهام تقلب و دستکاری در میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت، به سه سال حبس محکوم شود.

به گزارش رویترز، جیمز لیانگ بعنوان مهندس خودروسازی شرکت فولکس واگن آلمان، پس از افشاگری‌هایی که طی آن مشخص شد نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت دستکاری شده است، به اتهام تقلب و فریب کاری در دادستانی دیترویت ایالات متحده آمریکا در 25 اوت محاکمه خواهد شد.

برآورد می شود این رسوایی به میزان حدودا 25 میلیارد دلار به ضرر این خودروساز تمام شده باشد. دادستان دادگاه منطقه دیترویت با اشاره به اینکه جیمز لیانگ 30 سال تجربه در کارخانه فولکس واگن داشته، عنوان کرد که این کارخانه مبانی اخلاقی را تنها بخاطر افزایش سود و سهم خود در بازار زیر پا گذاشته است.

روز جمعه شرکت خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد که با محققان و پژوهشگران فدرال همکاری خواهد کرد اما از بیان نظرات دیگر خودداری کرد.

در اوایل ماه جاری، اولیور اشمیت – مدیر اجرایی سابق فولکس واگن – نیز در دادگاه فدرال دیترویت متهم شناخته شده بود. او پس از قبول اتهام خود به تقلب و دستکاری در میزان آلایندگی موتور خودروها، به 7 سال حبس و پرداخت جریمه ای به ارزش 400 هزار دلار محکوم شد. وی در تاریخ 6 دسامبر محاکمه خواهد شد.

شرکت خودروسازی فولکس واگن، در ماه مارس به اتهام تقلب و دستکاری در نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودرو که بطور مخفیانه در خودروهای دیزلی این شرکت نصب شده بود، شناخته شد.

دادستانی ایالات متحده آمریکا تاکنون 8 نفر از مدیران اجرایی کنونی و پیشین این خودروساز آلمانی را متهم شناسایی کرده است.



نظرات

  • سعید سعید (31 مرداد 1396 ساعت 01:19)

    این باید بیاد تو ایران واسه ایران خودرو و سایپا کار کنه
    تازه بهش لوح تقدیر هم میدن