1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. UAZ در ایران تولید می‌شود

UAZ در ایران تولید می‌شود

20 اردیبهشت 1396
  • 4

شرکت خودروسازی UAZ روسیه از حضور قریب الوقوع در بازار ایران خبر داد.

 UAZ در ایران تولید می‌شود

 UAZ در ایران تولید می‌شود

ایران همچنان مقصدی است که بسیاری آن را یک بازار آتی بزرگ با تقاضای گسترده می‌دانند و به رغم سیاست جنگ طلبانه دولت ترامپ علیه این کشور، خودروسازان اروپایی و روسی و همچنین قطعه سازان جهانی به دنبال حضور در ایران هستند.

آندری دوروفیو، مدیر صادرات UAZ گفت: ما در ایران یک شریک داریم که قراردادی را در زمینه صادرات با آن امضا کرده ایم. ما به زودی فروش خودروهای آماده و مونتاژ شده و از سال 2018 مونتاژ خودرو در ایران را شروع خواهیم کرد.

شرکت خودروسازی روسی UAZ می‌گوید، قصد دارد حدود 30 درصد محصولات خودرو را به بازارهای خارجی صادر کند چرا که این شرکت بدنبال بهره بردن از نرخ نسبتا پایین ارز روسیه است.

شرکت خودروسازی UAZ روسیه به دنبال استفاده از فرصت‌هایی است که به وسیله کاهش ارزش روبل ایجاد شده است. اگرچه ارزش روبل در ماههای اخیر به رغم بی ثباتی بهای نفت کمی بهبود پیدا کرده است.

مدیر صادرات UAZ گفت: هدف اصلی ما اینست که 30 درصد تولید خود را به خارج از کشور صادر کنیم که این رقم چیزی در حدود 20 هزار دستگاه می‌شود. کشورهای قزاقستان، اوکراین و بلاروس مقاصد اصلی صادرات ما هستند البته صادرات به اوکراین به صفر رسیده است.

وی افزود: چین بازاری است که ما سال گذشته آن را کشف کردیم. ما 500 دستگاه خودرو در این کشور فروختیم ولی این تازه اول کار است. منطقه جنوب شرق آسیا یک بازار نوظهور است و برآورد ما اینست که ظرفیت این بازار چیزی در حدود 100 هزار دستگاه در سال است.

دوروفیو گفت: ما همچنین می‌توانیم خودروهایمان را به کشورهایی نظیر سوریه، لیبی و افغانستان صادر کنیم. ما در منطقه اولیانوفسک( Ulyanovsk) یک خط تولید داریم و سالانه 50 تا 60 هزار دستگاه خودرو در آن تولید می‌کنیم. البته ما در دنیای خودرو وزنه بزرگی نیستیم.

بازارهای دیگر مورد نظر ما شامل مصر، هستند که UAZ از گذشته در آن حضور دارد.همچنین سرمایه گذاری مشترکی را با یک شریک در ویتنام برای صادرات خودرو انجام داده ایم.

محصولات شرکت خودروسازی UAZ روسیه شامل هانتر مخصوص مسیرهای آفرود، پیکات و پاتریوت و خودروهای تجاری همچون اتوبوسها، کامیونها و ون‌ها هستند.

منبع : عصر خودرو



نظرات

  • حمید حمید (21 اردیبهشت 1396 ساعت 09:02)

    دلیل اینکه روی دیوار تبلیغات مربوط به سانگ یانگ کره جنوبی هستش چیه؟؟

  • MERCEDE KAVIANI MERCEDE KAVIANI (21 اردیبهشت 1396 ساعت 02:08)

    خبر بسیار خوبی است امیدوارم مدل هانتر جزو مدل های وارداتی به ایران باشد

  • مجتبی مجتبی (20 اردیبهشت 1396 ساعت 23:16)

    فقط همینو کم داشتیم

  • مجتبی مجتبی (20 اردیبهشت 1396 ساعت 23:12)

    یا خدااااااا! این چیه دیگه،،،، آقا من ایران خودرو و سایپا رو قبول دارم بی خیال این شین، روسیه؟!؟!