1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی خودروهای جدید تویوتا برای مسابقات استقامت لمانز

رونمایی خودروهای جدید تویوتا برای مسابقات استقامت لمانز

20 خرداد 1396
  • 0

تیم تویوتا از اتومبیل فصل ۲۰۱۷ سری رقابت‌های جهانی استقامت (WEC) خود رونمایی کرد. قوانین این سری مسابقات برای فصل ۲۰۱۷ کمی دستخوش تغییرات شدند که از مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به کاهش تاثیر نیروی رو به پایین برای ایمنی بیشتر به خصوص در مسابقه ۲۴ ساعته لمانز اشاره کرد.

 رونمایی خودروهای جدید تویوتا برای مسابقات استقامت لمانز

بنابراین آیرودینامیک تیم‌ها دستخوش تغییراتی شد که از بارزترین این تغییرات برای رسیدن به هدف، بالا بردن اسپلیتر در جلوی اتومبیل به اندازه ۱۵ میلی‌متر به همراه یک دیفیوزر باریک‌تر در قسمت عقب اتومبیل است. همچنین از دیگر تغییرات می‌توان به محدودیت استفاده از لاستیک‌ها برای این فصل اشاره کرد به طوری که هر تیم ۴ ست لاستیک به همراه دوست اضافه و یدکی برای تعیین خط و مسابقه‌های ۶ ساعته در اختیار دارد. آن طور که تیم تویوتا گفته است، این اتومبیل بر اساس شاسی و بدنه اتومبیل فصل پیش تویوتا ساخته شده اما از برخی جهات بهینه سازی شده است. موتور ۲٫۴ لیتری تویوتا، ساخته شده در مرکز فنی هیگاشی- فوجی تویوتاست که شامل یک بلوکه‌ سیلندر و سر سیلندر و در نتیجه اتاقک احتراق جدید است که در نهایت باعث افزایش نسبت تراکم می‌شود.

در کنار موتور بنزینی، سیستم هیبرید اتومبیل تویوتا با تولید حداکثر ۸ مگاژول انرژی نیز وجود دارد، به طوری که وزن و اندازه‌ واحد بازیافت انرژی (MGU) در آن کاهش اما بهره وری باتری‌ها افزایش یافته که این سیستم را نسبت به سال گذشته کارآمدتر کرده است. در بخش آیرودینامیک نیز تیم تویوتا با توجه به تغییرات قوانین امسال، دماغه‌ اتومبیل خود را بالاتر برده و همچنین طراحی جدید سایدپادها نیز از تغییرات قابل توجه در اتومبیل امسال تیم تویوتاست.

 رونمایی خودروهای جدید تویوتا برای مسابقات استقامت لمانز

منبع : دنیای خودرو



نظرات