1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. عرضه 10 خودروی تمام برقی تویوتا تا دو سال دیگر

عرضه 10 خودروی تمام برقی تویوتا تا دو سال دیگر

1 دی 1396
  • 0

تویوتا اعلام کرد قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی، بیش از ۱۰ مدل خودروی تمام برقی و الکتریکی را در سطح جهان تولید و عرضه کند.

 عرضه 10 خودروی تمام برقی تویوتا تا دو سال دیگر

از آنجا که بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند، غول های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه این خودروهای پاک جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند. بدین ترتیب، تولید باتری خودروهای برقی با اندازه کوچکتر و ظرفیت شارژدهی بیشتر می تواند برگ برنده ای برای هر یک از غولهای خودروسازی و تکنولوژی به شمار بیاید.

غول خودروسازی ژاپنی، تویوتا در راستای سیاست گزاری های جدید خود در بیانیه ای اعلام کرده است که تصمیم گرفته مدل های خودروهای برقی و الکتریکی خود را ابتدا در کشور چین و سپس در کشورهایی نظیر ژاپن، هند، ایالات متحده آمریکا و اروپا به فروش برساند.

این خودروساز ژاپنی در ادامه خاطرنشان کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی می خواهد از هر کدام از مدل های کنونی تویوتا و یا مدل های برند لکسوس، نسخه های تمام برقی و الکتریکی هم تولید کند و بدین منظور به خریداران و طرفدارانش گزینه های بیشتری را برای خرید محصولات و خودروهای پاک ارائه دهد.

منبع ایسنا


نظرات