1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان تویوتا برای تعویض کیسه‌ هوای 143 میلیون خودرو

فراخوان تویوتا برای تعویض کیسه‌ هوای 143 میلیون خودرو

11 تیر 1395
  • 0

شرکت خودروسازیِ ژاپنیِ تویوتا برای رفع عیب کیسه‌های هوای 1.43 میلیون خودرو یک فراخوان جهانی داده است.

براساس بیانیه‌ای که این شرکت در روز چهارشنبه منتشر کرد، این فراخوان ارتباطی با فراخوان گستردۀ کیسه‌های هوای شرکت تاکاتا که پیشتر صورت گرفته بود، ندارد.

طی ماه‌های گذشته یک نقص فنی در کیسه‌های هوای تولیدِ شرکت ژاپنیِ تاکاتا کشف و موجب آن شد که چیزی حدود 34 میلیون دستگاه خودروی تویوتا برای تعویض قطعۀ معیوب فراخوانده شوند.

اما شرکت تویوتا در بیانیۀ خود اعلام کرد فراخوان تازۀ این شرکت در ارتباط با نقصی است که هنوز خبری از تلفاتِ ناشی از آن منتشر نشده است.

در فراخوان جدید، خودروهای پریوس هیبرید، پریوس پلاگین و لکسوس سی.تی 200 اچِ تولید اکتبرِ 2008 تا آوریلِ 2012 برای رفع نقص به تعمیرگاه شرکت می‌روند.

براین اساس، 743 هزار خودرو از ژاپن، 495 هزار خودرو از قاره امریکای شمالی، 141 هزار خودرو از اروپا، 9 هزار خودرو از چین و 46 هزار خودرو از دیگر مناطقِ جهان باید رفع نقص شوند.

فراخوان تویوتا برای 1.43 میلیون خودرو

شرکت تویوتا اعلام کرده است که کیسه‌های هوای این خودروها ساخت شرکت تاکاتا نیستند، اما با توجه به این‌که این فراخوان نیز مرتبط با نقص کیسۀ هوا است، شمار خودروهایی که در این ارتباط فراخوانده شده‎اند به بیش از یکصد میلیون در سطح جهان می‎رسد.

کیسه‌های هوای معیوب در خودروهای تویوتا عامل کشته شدن 11 و زخمی شدن بیش از یکصد نفر در سراسرِ جهان شده اند. سه مورد مرگ دیگر نیز که به نقص کیسۀ هوا مربوط بوده‌اند، در کشور مالزی در حال بررسی هستند.

تویوتا پیشتر نیز به دلایل مختلف خودروهای خود را فراخوانده است. در ماه اکتبر سال گذشته (مهر 1394) شرکت تویوتا برای 6.5 میلیون خودرو در سراسر جهان فراخوان داد. این فراخوان در ارتباط با نقصی در پنجره‌ها بود که می‌توانست موجب آتش‌سوزی شود.

در سال گذشتۀ میلادی همچنین 1.9 میلیون خودروی پریوس هیبریدِ تویوتا به دلیل وجود یک نقص فنی در رایانه‌شان که می‌توانست عامل توقف ناگهانیِ خودرو شود، فراخوانده شدند.

فراخوان تویوتا برای 1.43 میلیون خودرو


منبع:پرس تی وی



نظرات