1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ورود تاکسی‌های برقی تسلا در فرودگاه‌های هلند

ورود تاکسی‌های برقی تسلا در فرودگاه‌های هلند

7 اردیبهشت 1397
  • 0

یکی از شرکت‌های تاکسیرانی مستقر در فرودگاه‌های آمستردام هلند، تصمیم گرفته است که خودروهای برقی و الکتریکی مدل تسلا ایکس را به سامانه خود اضافه کند.

 ورود تاکسی‌های برقی تسلا در فرودگاه‌های هلند

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

 ورود تاکسی‌های برقی تسلا در فرودگاه‌های هلند

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، سوئد، هلند، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

شرکت بیوس گروپ بعنوان یکی از بزرگترین شرکت های تاکسیرانی مستقر در فرودگاه‌های آمستردام هلند که تاکنون از مشتریان پر و پا قرص شرکت خودروسازی تسلا موتورز آمریکا بوده و بسیاری از خودروهای مدل تسلا اس (Tesla Model S) آن را قبلا به منظور جابجایی و حمل و نقل مسافرین خود خریداری کرده بود، حالا تصمیم گرفته است که خودروهای جدید تسلا ایکس (Tesla Model X) را نیز به سامانه تاکسیرانی خود بیفزاید.

خودروهای برقی و الکتریکی تسلاموتورز در کشورهای هلند، سوئد و نروژ از استقبال بی نظیری برخوردار شده و بازار خودروی این کشورها را تقریبا درنوردیده است.

از آنجایی که کشورهای اسکاندیناوی و شمال اروپا در مقابله با آلودگی هوا و حفظ محیط زیست پیشگام هستند، شرکت های تاکسیرانی بسیاری نیز اقدامات موثری را در این خصوص انجام داده و از برنامه های ویژه خود به منظور استفاده گسترده تر از این محصولات و خودروهای دوستدار محیط زیست رونمایی کرده اند.

منبع ایسنا


نظرات