1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سوپرلجرا کانسپت، آیندهٔ مینی

سوپرلجرا کانسپت، آیندهٔ مینی

29 مهر 1393
  • 4

بعد از معرفی خودروی مفهومی مینی سوپر لجرا (Superleggera) ویژن در گردهم آیی ویلا دسته، استقبال خوب از این خودرو باعث شده تا زمزمه‌هایی برای تولید این مدل از سوی BMW شنیده شود.

مینی Superleggera یک خودروی اسپرت رودستر دو نفره روباز است که با طراحی شیک و کلاسیک خود، کاملاً از خودروهای حاضر در خیابان‌ها متمایز است. طراحی منحصربه‌فرد Superleggera با الهام از آخریم مدل مینی هاچ بک صورت گرفته و از جمله در چراغ‌های جلو با LED حلقه ای، جلوپنجره مشبک و کشیدگی کاپوت با منحنی‌ها و خطوط آن ما را به یاد مینی‌های جدید می‌اندازد. از سویی چراغهای خاص عقب با الگوی پرچم انگلستان، باله عقب کوسه مانند عمودی، شیشه‌های جلوی بدون فریم و صندوق کوتاه آن باعث شده‌اند تا چهره ای خاص و کم‌نظیر را از این خودرو شاهد باشیم.

مینی Superleggera نسبت به انواع هاچ بک فعلی از بدنه کشیده و پایین و موقری برخوردار است که آن را پویاتر و سریع‌تر نشان می‌دهد. استفاده از ورقهای آلومینیومی نیز باعث شده تا وزن خودرو کاهش یابد اما میزان پیچ و تابهای طراحی بدنه محدود شده‌اند. دیفیوزر عقب از همان فیبرکربنی ساخته شده که در خودروهای الکتریکی جدید ب ام و نظیر i3 و i8 مورد استفاده قرار گرفته‌اند. همین موضوع می‌تواند این امید را ایجاد کند که در آینده یک مدل تمام الکتریکی از مینی را شاهد باشیم.

پلتفرم مورد استفاده در مینی Superleggera همان پلتفرم UKL1 است که تمام اعضای خانواده مینی روی آن سوار می‌شوند. از آنجا که مینی با استراتژی درنظر گرفته شده توسط ب ام و باید بین 8 تا ده مدل را تولید کند، علاوه بر مدلهای هاچ بک سه و پنج درب، کانورتیبل، دو SUV کوچک و مدل کلاب‌من، تا چهار خودروی دیگر نیز برای این خانواده جا وجود دارد که مدلهای اسپرت کوپه و رودستر Superleggera می‌توانند این بخش را پوشش دهند.

موفقیت مزدا MX-5 در بازار رودسترهای ارزان‌قیمت، مینی را نیز متقاعد کرده تا برای فروش 15 هزار دستگاه از این خودرو برنامه‌ریزی کند. پیشرانه‌هایی که برای این خودرو می‌توان پیش‌بینی کرد، شامل موتور 2.0 لیتری توربوی 189 اسبی به عاریت گرفته شده از مینی کوپر S و همچنین موتورهای سه سیلندر بنزینی و دیزلی و همچنین یک مدل ویژه و گل سرسبد با توان 220 اسب بخار می‌باشند.

 سوپر لجرا-نمای کلی

 سوپر لجرا-نمای کلی

 سوپر لجرا-نمای جلو

 سوپر لجرا-نمای جلو

 سوپر لجرا-نمای جلو

 سوپر لجرا-نمای جلو

 سوپر لجرا -نمای بالا

 سوپر لجرا-نمای کلی

 سوپر لجرا-نمای عقب

 سوپر لجرا-نمای عقب

 سوپر لجرا-نمای عقب

 سوپر لجرا-نمای داخل

 سوپر لجرا-نمای داخل

 سوپر لجرا-نمای فرمان

 سوپر لجرا-نمای داخل

منبع پدال


نظرات

  • یوونتوس یوونتوس (29 مهر 1393 ساعت 22:00)

    قیافش بین جدید و قدیمه!

  • آریوبر آریوبر (29 مهر 1393 ساعت 19:31)

    طراحیش خارق العادست !!!! البته همه پسند نیست و اونایی که درک خاصی از طراحی دارن میفهمن

  • فولکسچی فولکسچی (29 مهر 1393 ساعت 13:29)

    تیپش جوریه که با سلیقه عموم سازگار نیست بعضیا با سلایق خاص طالبشن

  • محمدماجد محمدماجد (29 مهر 1393 ساعت 07:33)

    این دیگه تهشه