1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از خودروی سوپر مینی 2019 رنو تا شهریور - عکس

رونمایی از خودروی سوپر مینی 2019 رنو تا شهریور - عکس

25 فروردین 1397
  • 0

سرانجام رنو اولین مدل جدید سوپرمینی کلیو 2019 را برای تست جاده‌ای به خیابان‌های عمومی آورد و این امکان را به کارشناسان حوزه خودرو و مردم داد تا برای اولین بار از زیر لایه‌های استتاری به تحلیل خودرو بپردازند. اولین نگاه به این خودرو ذهن را به یاد رقیب فولکس‌واگن پولو و فورد فیستا می‌اندازد.

 رونمایی از خودروی سوپر مینی 2019 رنو تا شهریور - عکس

انتظار می‌رود نسل پنجم رنو کلیو پیشرفته‌تر ظاهر شود و بهره‌وری سوخت زیادی را در خودروهای این سگمنت از خود نشان دهد. این خودرو قرار است در قالب یک مدل اولیه در نمایشگاه خودرویی پاریس در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی شود.

رنو کلیو‌های جدید بر روی یک نسخه ارتقاء یافته از پلت‌فرم‌های طراحی CMF جدید ساخته می‌شود که نمونه آن قبلا در نیسان میکراهای جدید به کار رفته است.

ادعاها حکایت از درخشش یک نسخه جدید هیبریدی دارد

طیف موتورهای بنزینی شامل یک موتور 9/0 لیتری توربوشارژ و یک نسخه 1.3 لیتری از همین نوع می‌شود. نسخه 1.3 لیتری در این خودرو ساخته کمپانی دایلمر بوده و هنوز جزئیاتی در خصوص یک رنو کلیوی 2019 دیزلی از سوی کارخانه رنو اعلام نشده است.

از طرفی احتمال دارد یک نسخه ملایم هیبریدی جدید در میان کلیوهای 2019 دیده شود که در کنار یک ساختار الکتریکی 48 ولتی کامل خواهد شد.

 رونمایی از خودروی سوپر مینی 2019 رنو تا شهریور - عکس

طراحی خارجی کلیوهای جدید رنو، همانند برادر بزرگترش مگان از مدل مفهمومی سیمبیوز رنو گرفته می‌شود. با وجود اینکه طراحی نهایی خودرو زیر لایه‌های استتاری سنگین مخفی شده اما می‌توان تحلیل منطقی را در خصوص نمای روبه‌رو و انتهایی خودرو ارائه داد. با این وجود دستگیره‌های نمای عقب همچنان مخفی باقی مانده‌اند، و نمای کلی عقب برای یک خودروی هاچ بک در این سگمت ترتمیز نشان می‌دهد. از طرفی خودرو بسیار داینامیک و احساسی‌تر از قبل به نظر می‌رسد که نقطه قوت یک رنو با این سبک و سیاق محسوب می‌شود.

انتظار داریم بزرگترین تغییر این رنو زیر پوسته خودرو و در فضای داخلی رخ دهد. احتمالا سراسر داشبورد به یک صفحه نمایش بزرگ لمسی مجهز خواهد شد که ابزار مناسبی برای استفاده از سامانه اطلاعات و سرگرمی محسوب می‌شود. در این کابین مواد به کاررفته نیز ارتقاء می‌یابند تا قابلیت رقابت خودرو با رقبا بیشتر شود.

این سوپرمینی جدید فرانسوی‌ها همچنین قابلیت خودرانی سطح دو را به رانندگان ارائه خواهد کرد و احتمالا اولین خودروی این کلاس است که این ویژگی را در خود می‌پروراند.

این خودروی 2019 به عنوان یک پیشرو در سپتامبر و در پاریس معرفی خواهد شد و احتمالا پوشش‌های استتاری این خودرو تا ماه‌های آینده در تصاویر منتشره از آن باقی خواهد ماند.



نظرات