1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. قیمت انواع خودروی سانگ یانگ قبل از ترخیص

قیمت انواع خودروی سانگ یانگ قبل از ترخیص

12 اردیبهشت 1396
  • 0

گمرک جمهوری اسلامی ایران ارزش انواع خودروهای وارداتی سانگ یانگ مدل سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد.

 قیمت انواع خودروی سانگ یانگ قبل از ترخیص

ودروهای مختلفی که امکان ورود به کشور را دارند باید توسط گمرک ارزش‌گذاری شده و بر آن اساس به نسبت حجم موتور حقوق و عوارض گمرکی بپردازند.

بر اساس قوانین سازمان توسعه تجارت برای واردات انواع خودرو به ایران، خودروهای با حجم موتور کمتر از ۲۰۰۰ سی سی مشمول پرداخت ۴۰ درصد از ارزش مشخص شده برای آن خودرو به عنوان حقوق گمرکی می‌شوند.

خودروهای بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی نیز باید حقوق و عوارض ۵۵ درصدی برای ورود به کشور بپردازند و بر اساس مصوبه هیات وزیران ورود خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی نیز به ایران ممنوع است.

علاوه بر این، واردکنندگان خودروهای مختلف علاوه بر پرداخت حقوق و عوارض گمرکی باید چهار درصد مالیات علی‌الحساب و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده هم پرداخت کنند.

در همین راستا، گمرک ایران فهرست ارزش گمرکی انواع خودروهای سانگ یانگ مدل ۲۰۱۶ برای ورود به ایران را اعلام کرده است که بر اساس این فهرست بیشترین ارزش گمرکی مربوط به خودروی ACTYON Gasoline با دنده اتوماتیک در نظر گرفته شده که برابر ۱۶ هزار و ۶۴۵ دلار آمریکا است.

ارزش مشخص شده با احتساب هزینه حمل دریایی در نظر گرفته شده است و تبدیل آن به ارزش ریالی بر مبنای نرخ اعلام شده بانک مرکزی برای ارزهای مختلف است.

ارزش گمرکی انواع خودروی سانگ یانگ مدل سال ۲۰۱۶ به شرح زیر است:

 قیمت انواع خودروی سانگ یانگ قبل از ترخیص

منبع : ایسنا



نظرات