1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دو شرکت به‌طور هم‌زمان مدعی اخذ نمایندگی فروش سئات در ایران شده‌اند

دو شرکت به‌طور هم‌زمان مدعی اخذ نمایندگی فروش سئات در ایران شده‌اند

22 آبان 1395
  • 2

در آشفته بازار واردات خودرو که اتفاقاتی همچون واردات خودروهای ساخته شده در آمریکا علی‌رغم برخی ابهامات قانونی در آن افتاده، دو شرکت نیز به‌طور هم‌زمان مدعی اخذ نمایندگی فروش خودروهای اسپانیایی سئات در ایران شده‌اند.

سئات یکی از برندهای زیرمجموعه شرکت فولکس واگن است که محصولات آن در اسپانیا تولید می‌شود.

در این زمینه دو شرکت داخلی هم‌زمان مدعی اخذ نمایندگی فروش محصولات این شرکت در ایران شده‌اند. نکته قابل توجه این است که در سایت مربوطه در ایران اسم یکی از این شرکت‌ها و در سایت جهانی شرکت سئات، اسم شرکت دیگر به عنوان نماینده در ایران قید شده است!

نگاهی به سایت جهانی شرکت سئات اسپانیا نشان می‌دهد که "معین موتور" نماینده رسمی این شرکت در ایران است (تصویر پایین صفحه) اما در سایت ایرانیان اصناف که سایت رسمی دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور بوده و نام تمام نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی در ایران در آن قید می‌شود (در سایت ایرانیان اصناف آمده است که هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های کشور به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل جلسه می‌دهد و دبیرخانه آن در این وزرتخانه مستقر است. بنابراین این سایت به نوعی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت و مورد تائید این وزارتخانه است.) اگر نام برند سئات جست‌وجو شود نام شرکت "کیهان موتور آرین" به عنوان نماینده شرکت سئات در ایران دیده می‌شود.

در این زمینه در این سایت آمده است:" نمایندگی شرکت کیهان موتور آرین (شماره ملی: ۱۰۳۲۰۸۹۷۷۱۶) از شرکت خارجی Iberia Auto LLC کشور گرجستان با برند Seat از تاریخ صدور گواهی مورخ ۱۳۹۴/۱۰/۰۵ تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ متعبر می‌باشد".‌

بنابراین اگر سایت جهانی شرکت سئات اسپانیا مبنا قرار گیرد یک شرکت و اگر سایت ایرانی مورد تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنا قرار گیرد، شرکت دیگری نماینده سئات در ایران است! این وضعیت در حالی است که هر دو سایت یاد شده (سایت جهانی سئات و سایت ایرانیان اصناف) معتبر و رسمی بوده و به‌طور بدیهی می‌توان و باید مطالب درج شده در هر دو آنها را رسمی و معتبر تلقی کرد.

در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت باید توضیح دهد که چرا فرایند واردات خودرو به ایران در چنان ‌آشفتگی به سر می‌برد که همزمان دو شرکت مدعی کسب نمایندگی یک خودروساز خارجی در ایران می‌شوند و بدتر از آن اسناد موجود در این زمینه نیز هر دو شرکت را محق نشان می‌دهد، در حالی‌که به طور منطقی و قانونی تنها یکی از این شرکت‌ها می‌تواند نماینده رسمی و انحصاری سئات در ایران باشد.

 سئات در ایران دو مدعی دارد

منبع:ایسنا



نظرات

  • بهرام بهرام (23 آبان 1395 ساعت 13:42)

    درسته من خودم پشت این ماشین تو پیست آزادی نشستم تست درایوش توسط شرکت کیهان موتور آرین انجام شد خیلیم ماشین باحالیه.
    اگر پولم برسه حتما می خرمش..

  • رضا رضا (23 آبان 1395 ساعت 09:40)

    بدون شک در زمان تحریم امکان اخذ قرارداد با شرکت های مادر وجود نداشته و به همین سبب از شرکت واسطه گرجی اخذ گردیده و به نام کیهان موتور آرین ثبت شده است بدیهی است شرکتی که خودرو به نام آن شرکت در سایت ثبت سفارشات ثبت شده است محق می باشد چرا که می بایست کلیه مستندات لازم از قبیل همولوگیشن و استاندارد و مجوز محیط زیست را اخذ کرده و سپس در سایت ثبت سفارشات درج گردد.
    در ارتباط با معین موتور نیز می بایست خاطر نشان گردد که با وجود واردات خودرهای لوکس پورشه به ایران توسط این شرکت در عمل توانایی بالایی جهت ارائه خدمات پس از فروش نداشته و سابقه ******* در پرونده ملموس می باشد همچنین در صورت توانایی این شرکت چرا اقدام به اخذ نمایندگی پورشه از گشور آلمان ننموده و در سایت اصناف مشخص گردیده که ایشان نمایندگی خودر را از امارات متحده عربی اخذ نموده اند.؟؟؟