1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کاهش شدید فروش خودروهای آمریکایی

کاهش شدید فروش خودروهای آمریکایی

16 تیر 1396
  • 0

فروش خودروی صفر آمریکایی در بازار این کشور در ماه جون برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت اما فروش خودروسازان ژاپنی در این کشور رشد کرد.

کاهش شدید فروش خودروهای آمریکایی

به گزارش رویترز، خودروسازان بزرگ آمریکا گزارش کردند در ماه جون علی‌رغم ارائه تخفیفات سنگین و وام‌هایی با شرایط آسان‌تر به مشتریان، در چهارمین ماه متوالی با کاهش فروش خودروی نو مواجه شده‌اند و این میزان فروش، پایین‌تر از انتظار تحلیل‌گران هم بوده است.

این در حالی است که سهام شرکت‌های خودروسازی با پایداری نسبی خرده فروشی به مشتری در شرکت‌های خودروسازی آمریکا، بالا رفت و شرکت جنرال‌موتورز اعلام کرد این صنعت خودرا برای حضور قدرتمندتر در پایان سال آماده می‌کند.

مشاور صنعتی آتودیتا، نرخ تنظیم شده فصلی فروش را که به سالیانه تبدیل شده است، برای ماه جون ۱۶.۵۱ میلیون خودرو اعلام کرد که این پایین ترین نرخ فروش از فوریه ۲۰۱۵ تا کنون است. این نرخ فروش از میزان پیش‌بینی شده توسط وال‌استریت که ۱۶.۶ میلیون خودرو بود هم کمتر شد و ۲ درصد هم از نرخ جون ۲۰۱۶ کمتر بود.

مشتریان آمریکایی همچنان از خرید خودروهای سواری اجتناب می‌کنند تا خودروهای بزرگ پیک‌آپ، SUV، و کراس‌اوور بخرند.

براساس گزارش جدید، فروش خودروهای سواری به این دلیل که برخی خودرو سازان که GM هم شامل آنها می‌شود، تامین خودروهای نسبتا کم سود را برای خرده فروشان خود کاهش دادند، آسیب دید.

GM اعلام کرد فروش آن در مقایسه با جون ۲۰۱۶ حدود ۵ درصد افت کرده؛ در عین حالاعلام کرد که این صنعت در نیمه دوم ۲۰۱۷ از نیمه اول آن فروش بهتری خواهد داشت.

شرکت فورد موتور هم اعلام کرد فروش ماه جون این شرکت تحت تاثیر فروش کمتر به آژانس‌های کرایه خودرو، شرکت‌های تجاری و دولتی، ۱۳.۹ درصد کاهش یافته است در حالی‌که فروش به سایر مشتریان ثابت مانده است.

سهام GM در روز دوشنبه ۱.۸ درصد و سهام فورد ۳.۳ درصد افزایش داشت.

شرکت فیات کرایسلر هم اعلام کرد فروش ماه جون این شرکت در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد کاهش یافته است.

در طرف دیگر این ماجرا شرکت‌های خودروسازی ژاپنی هستند که فروش آنها در بازار آمریکا با رشد روبرو شده است. شرکت تویوتا موتور اعلام کرد که فروش این شرکت در مقایسه با جون ۲۰۱۶ به مقدار ۲.۱ درصد رشد داشته است و بیشتر این افزایش در فروش خودروی RAV۴ این شرکت بوده است. این خودرو یک SUV سبک است که فروش آن با افزایش ۲۴.۷ درصدی روبرو شده است. فروش SUV دیگر این شرکت با نام ۴Runner هم ۱۶.۶ درصد افزایش داشته است.

اما فروش برند لوکس تویوتا یعنی لکسوس با ۵.۴ درصد افت مواجه شده است.

در همین حال فروش شرکت نیسان موتور هم در ماه جون ۲ درصد افزایش داشت. درحالی‌که فروش وانت، SUV و کراس‌اووور ۱۹.۵ درصد افزایش داشته است، فروش خودروهای سدان این شرکت ۱۲.۱ درصد کاهش داشت.

فروش ماه جون شرکت هوندا موتور هم ۰.۸ درصد افزایش یافت.



نظرات