1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. قدرت پورشه پانامرای جدید چقدراست؟

قدرت پورشه پانامرای جدید چقدراست؟

5 مهر 1396
  • 0

اول از همه، یک نکته‌‌ی مهمی در مورد پورشه پانامرا وجود دارد که مربوط به کلاس‌بندی آن است. از آن جایی که پانامرا طراحی متفاوتی نسبت به دیگر محصولات پورشه دارد، دیده می‌شود عده‌ای تصور می‌کنند که پانامرا یک کراس‌اور و یا خودروی استیشن است. درحالی که به دلیل طراحی نوآورانه‌ی آن این تصورات شکل گرفته؛ ماهیت طراحی پانامرا یک سدان لوکس فست‌بک با طراحی کشیده است.

 قدرت پورشه پانامرای جدید چقدراست؟

حالا پورشه قصد دارد مدل جدید توربو S E-Hybrid اسپرت توریزمو مدل ۲۰۱۸ را برای معرفی و عرضه تا سال آینده آماده کند. این مدل قرار است نمونه‌ی هیبریدی از خانواده‌ی پانامرا باشد. این اتومبیل به یک موتور الکتریکی ۱۳۶ اسب‌بخاری و یک پیشرانه‌ی تویین‌توربو ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴ لیتر و توان ۵۵۰ اسب‌بخار مجهز می‌شود.

نتیجه‌ی این اعداد و ارقام به توان کلی ۶۸۰ اسب‌بخار می‌رسد! نیروی تولید شده به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. رسیدن از حال سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها ۳٫۴ ثانیه طول می‌کشد. احتمالا خواندن نام کامل این ماشین (Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2018) بیشتر از شتاب صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) آن طول می‌کشد.!

گفته می‌شود که قیمت پایه‌ی این خودرو از ۲۲۲ هزار و ۵۳۰ دلار شروع می‌شود. احتمالا این مدل پورشه یکی از بهترین‌ خودروهای هیبریدی با سواری دلنشین و شتاب بی‌نظیر خواهد بود. تا معرفی کامل و رسمی و عرضه‌ی این خودروی لوکس آلمانی به بازار باید چند ماهی را منتظر بمانیم.

 قدرت پورشه پانامرای جدید چقدراست؟

منبع


نظرات