1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پژو 3008 چگونه بهترین خودروی سال اروپا شد؟

پژو 3008 چگونه بهترین خودروی سال اروپا شد؟

23 اردیبهشت 1396
  • 0

شاید در نگاه اول، بیشتر ما با شنیدن نام پژو 3008، به یاد برادر آن، یعنی 2008 بیفتیم. همان خودرویی که چند وقت اخیر تیتر اخبار رسانه‌‌های ایران شده است اما در حقیقت پژو ۳۰۰۸، خودرویی با مشخصات فنی بالا‌تر و ابعادی بیشتر نسبت به مدل ۲۰۰۸ است.

 پژو 3008 چگونه بهترین خودروی سال اروپا شد؟

این شاسی‌بلند فرانسوی توانسته از دید ۵۸ روزنامه‌نگار حوزه خودرو از ۲۲ کشور اروپایی، خودرو سال شود. در لیست نامزد خودروهای سال اروپا، نام اتومبیل‌های آلفارومئو جولیا، سیتروئن C3، مرسدس‌بنز E کلاس، نیسان مایکرا، تویوتا C-HR، ولوو S90 و V90 در دیده می‌شد. خودروهای پژو ۳۰۰۸، آلفارومئو جولیا و مرسدس‌بنز E کلاس به ترتیب موفق به کسب ۳۱۹، ۲۶۹ و ۱۹۷ امتیاز شدند. این پنجمین بار است که خودروهای ساخت پژو موفق به کسب خودرو سال اروپا می‌شوند. پیش از این، مدل‌های ۵۰۴، ۴۰۵، ۳۰۷ و ۳۰۸ پژو، به عنوان خودروهای سال اروپا شناخته شده بودند. در این ارزیابی، جوانب مختلفی از این اتومبیل مثل طراحی داخلی، خارجی و عملکرد اتومبیل مورد ارزیابی قرار گرفت. حالا در ادامه، توجه شما را به ویژگی‌های این خودرو جلب می‌کنیم.

پژو ۳۰۰۸ توانسته به عنوان یک خودرو باپرستیژ، با طراحی منحنی و المان‌های طراحی تاثیرگذار نظر افراد را به خود جلب کند. در بخش‌هایی از این خودرو مثل کناره‌های جلوپنجره و شیشه‌های اتومبیل، نوار کرومی دیده می‌شود که حس یک خودرو شکیل را منتقل می‌کند. چراغ‌های LED جدید در این مدل، طراحی شکسته‌ای دارد که سبک‌طراحی پست‌‌مدرنی را برای این فرانسوی مغرور، دست‌وپا می‌کند. این اتومبیل در چهار تریم Active، Allure، GT Line و GT فروخته می‌شود.

در نمای جلو، چراغ‌های کشیده و زاویه‌دار با خطوط شکسته دیده می‌شود که به جلوپنجره‌ ذوزنقه‌ای نشانه رفته‌‌اند. فرم چراغ‌های مه‌شکن و دریچه‌های هوای زیر سپر، ظاهر یک خودرو اسپرت و جسوری را به ۳۰۰۸ می‌دهد. در نمای کناری شاهد خطوط شانه‌ای سیال و منحنی روی گلگیر و بالای رکاب هستیم. نمای پشتی پژو ۳۰۰۸، حس یک اتومبیل مدرن و امروزی را به بیننده منتقل می‌کند. فرم دیجیتالی درون چراغ‌های عقب، یک‌پارچگی شیشه عقب با شیشه‌های جانبی، خط منحنی بالای سپر، از عناصر تاثیرگذار در جلوه مدرن این اتومبیل است. به‌طور کلی، زبان طراحی پژو ۳۰۰۸ در این ارزیابی، به‌روز و شیک تلقی شده و به لطف همین ویژگی‌ها، توانسته امتیاز بالایی را در این سنجش به خود اختصاص دهد.

در بخش طراحی داخلی، پژو ۳۰۰۸ کابینی دل‌نشین با امکانات رفاهی متنوعی دارد. این خودرو از سبک طراحی i-Cockpit جدید پژو تبیعیت کرده تا سرنشینان حس خوبی هنگام سواری اتومبیل داشته باشند. صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی، فرمان کوچک با کلیدهای مختلف کنترل و سامانه کنترل دنده خودکار از ویژگی‌های این اتومبیل است.

 پژو 3008 چگونه بهترین خودروی سال اروپا شد؟

این خودرو از سیستم infotainment بهره می‌برد. سامانه اینفوتینمنت باعث می‌شود تا دارندگان گوشی‌های هوشمند با سیستم‌ عامل‌های iOS و اندروید به بخش مدیا اتومبیل متصل شوند و از امکانات متعددی بهره ببرند. این اتصال توسط برنامه‌های Android Auto برای کاربران اندرویدی و Car Play برای صاحبان گوشی اپل صورت می‌پذیرد. فضای بار پژو ۳۰۰۸ معادل۵۲۰ لیتر حجم دارد که نسبت به رقبای خود کمی بیشتر است. طراحی کابین، امکانات و تجهیزات رفاهی پژو ۳۰۰۸ باعث می‌شود تا سرنشینان این خودرو از هر بابت، احساس راحتی کنند.

پژو ۳۰۰۸ در دو مدل پیشرانه بنزینی و چهار مدل دیزلی به بازار عرضه می‌شود. بنا به اطلاعات کاتالوگ رسمی پژو ۳۰۰۸، پیشرانه اول از نوع ۱٫۲ لیتری با قدرتی معادل ۱۳۱ اسب‌بخار است. پیشرانه نوع دوم، ۱٫۶ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۱۶۵ اسب‌بخار، قدرت تولید کند. این حداکثر قدرت تنها در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه قابل دستیابی است. پیشرانه‌های دیزلی این اتومبیل هم در دو نوع ۱٫۶ لیتر با قدرت‌های ۹۸ و ۱۱۸ اسب‌بخار و دو مدل ۲ لیتری با قدرت‌های ۱۴۸ و ۱۷۸ اسب‌بخار به بازار عرضه شده است. مدل قدرتمند بنزینی و دیزلی به جعبه‌دنده‌ ۶ سرعته خودکار مجهز شده‌اند. این در حالی است که دیگر مدل‌های استاندارد پژو ۳۰۰۸، جعبه‌دنده دستی دارند.

در کاتالوگ رسمی پژو، شتاب صفر تا صد مدل‌ قدرتمند ۱٫۲ لیتری، ۱۰٫۵ ثانیه و مدل قدرتمند ۱٫۶ لیتری، ۸٫۹ ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت مدل ۱٫۲ لیتری، حدود ۱۸۸ کیلومتر بر ساعت و مدل ۱٫۶ لیتری، حدود ۲۰۶ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است. پژو ۳۰۰۸ در تست تصادف موسسه یوروان‌کپ (Euro Ncap) موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی کامل شد.

 پژو 3008 چگونه بهترین خودروی سال اروپا شد؟

در بازار رقابتی شدید شاسی‌بلندها، اتومبیل‌های زیادی رقیب پژو ۳۰۰۸ وجود دارند. نیسان قشقایی، سئات آتکا (Ateca)، فولکس‌واگن تیگوان (Tiguan) و کیا اسپورتیج، تنها تعدادی از خودروهای رقیب هستند. با این حال، پژو ۳۰۰۸ به‌خاطر قیمت مناسب، امکانات و تجهیزات رفاهی متنوع، طراحی مدرن و دوست‌داشتنی و مشخصات فنی مناسب توانست در ارزیابی بهترین خودروهای امسال به عنوان خودرو سال اروپا، برنده میدان شود. قیمت پایه این خودرو از ۲۱٫۷۹۵ یورو شروع می‌شود.

منیع : ایران جیب



نظرات