1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برنامه‌های پژو سیتروئن برای توسعه DS

برنامه‌های پژو سیتروئن برای توسعه DS

27 آذر 1395
  • 0

DS؛ برندی که به عنوان یکی از زیرشاخه‌های سیتروئن در سال ۲۰۱۰ متولد شد و در سال ۲۰۱۴، کارلوس تاوارس (Carlos Tavares) آن را به یک خط تولید محصولات مستقل تبدیل کرد. امّا این برند PSA که سعی در تقلید از الگوهای آئودی دارد، در این مدت نتوانسته به جایگاه چندان مناسبی در بازار خودرو دست پیدا کند. در حالی که مدل «وحشی» DS عملکرد خوبی داشته، ولی DS4 خونسرد و آرام، در شیب نزولی حرکت می‌کند و مدل زیبا، امّا پر عیب و نقص DS5 در گوشه‌ای از بازار، به درون خودش فرو رفته است. علاوه بر این، شبکه نمایندگی‌های ناکارآمد، کیفیت ساخت نه‌چندان قابل‌دفاع و تصویر مبهمی که از تصویر این برند وجود دارد، همه اینها باعث شده است که کمتر بتوان DS را در سال ۲۰۲۰، در موقعیتی مانند آنچه بین فولکس‌واگن و آئودی دیده می‌شود، تصوّر کرد.

 برنامه‌های پژو سیتروئن برای توسعه برند DS

امّا در عین حال، این موضوع هدفی است «تاوارس» می‌خواهد دنبال کند و قرار است که در ۵ سال آینده، سری محصولات DS به صورت کامل تغییر کند. به جز نسخه جدید DS3 که در سال ۲۰۱۸ از راه خواهد رسید، ۷ محصول آینده DS، خودروهایی کاملاً جدید هستند و برخی از آنها، شاید یک معنای واقعی برای این برند به همراه داشته باشند.

 برنامه‌های پژو سیتروئن برای توسعه برند DS

مهمترین تغییر در سری محصولات DS، مربوط به ۳ مدل کراس‌اور جدید است. کراس‌اور متوسط DS X که برخی قطعاتش را از پژو 3008 به عاریت گرفته، قرار است که در سال جدید میلادی به بازار عرضه شود. مدل کوچکتر DS W که دارای سخت‌افزار مشترک با پژو 2008 MkII و سیتروئن ایر‌کراس است، در سال ۲۰۱۸ ارائه می‌شود. همچنین در اواخر سال ۲۰۱۹ و یا اوایل ۲۰۲۰ باید شاهد مدل ۷ سرنشینه DS Y باشیم که قطعاتی مشابه با مدل جدید پژو 4008 خواهد داشت. پژو 4008 همان خودرویی است که با داشتن پلتفرم EMP2، دوقلوی جایگزین آینده اوپل زافیرا، یعنی گرندلند X نیز محسوب می‌شود.

 برنامه‌های پژو سیتروئن برای توسعه برند DS

گفته می‌شود که هر سه این مدل‌ها با درنظر گرفتن نیازهای بازار ایالات متحده طراحی می‌شوند. با این وجود، در مورد اینکه این خودروها در این کشور در معرض فروش قرار گیرند، اطمینان قطعی وجود ندارد. البته «تاوارس» قبلاً از برنامه‌ریزی PSA برای بازگشت به بازار امریکا سخن گفته، ولی در عین حال به این نکته نیز اشاره کره که این یک پروژه ۱۰ ساله بوده و شامل حضور اولیه کمپانی به عنوان تأمین‌کننده ناوگان (راه‌اندازی سرویس نقلیه از محصولات کمپانی‌های دیگر) می‌شود. همچنین هیچ تصمیمی مبنی بر اینکه کدام یک از برندهای PSA عمل بازگشت را انجام خواهد داد، گرفته نشده است. با این وجود، با توجه به خروج «مفتضحانه» سیتروئن و پژو از امریکای شمالی، به ترتیب در سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۹۰، ورود برند پرمیوم و بدون پیش‌زمینه قبلی DS، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

 برنامه‌های پژو سیتروئن برای توسعه برند DS

یکی از محصولات DS که شاید بتواند در بازار امریکای شمالی سر و صدا ایجاد کند، DS 7 است که برای اوایل سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است. این خودرو که توسط سازنده‌اش با عنوان یک «نئو-سدان» توصیف شده، با نیروی درگ پایین و طراحی برجسته، این شایستگی را دارد که خود را به عنوان یک جایگزین آئودی/‌ب‌ام‌و/ مرسدس مطرح کند. DS 7 در واقع یک نسخه مدرن از خودروی بسیار پیشرفته سیتروئن DS مدل ۱۹۵۵ به شمار می‌آید.

 برنامه‌های پژو سیتروئن برای توسعه برند DS

در DS 7، برای اولین بار یک تکنولوژی سیستم تعلیق جدید با نام «ایر-کامفورت» به بازار جهانی معرفی می‌شود. همچنین این خودرو از یک آپشن سیستم پیشرانه پلاگین هیبرید با یک موتور الکتریکی که چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد، برخوردار است و برخی پیشرفت‌های قابل‌توجه در مزینه ارگونومیک، ارتباطات و تجهیزات دیجیتالی را به نمایش می‌گذارد.

 برنامه‌های پژو سیتروئن برای توسعه برند DS

هاچ‌بک‌های DS4 و DS5 به احتمال فراوان در سال ۲۰۱۹ با یکدیگر ادغام شوند و یک مدل جدید با نام DS5 عرضه شود؛ مدلی که بر طراحی «معنا دار»، فضاسازی هوشمندانه و ویژگی‌های لوکس خلاقانه تأکید خواهد داشت. شاید بزرگترین غافلگیری در سری جدید محصولات برند لوکس فرانسوی، DS1، یک خودروی تمام‌الکتریکی است که احتمالاً تا قبل از سال ۲۰۲۰ از خط تولید این کمپانی بیرون خواهد آمد. این مدل بانمک و زیبا که مخصوصاً‌ برای سرعت بخشیدن به ترافیک شهرهای بزرگ طراحی شده، قرار است که فضای خالی بین اسمارت فورتو و فورفور را پُر کند.

منبع:پدال



نظرات