1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نوستالژیک : حراج نسخه‌ی کمیاب Turbo 2 رنو 5 فرانسوی در آمریکا

نوستالژیک : حراج نسخه‌ی کمیاب Turbo 2 رنو 5 فرانسوی در آمریکا

7 شهریور 1396
  • 0

رنو R5 Turbo 2 یکی از کمیاب‌ترین خودروهای هاچبک‎ فرانسه است. چندی پیش این خودروی زیبا و نوستالژیک، در آمریکا به مزایده گذاشته شد. ، پس از عرضه‌ی هاچبک‌های جذاب فرانسوی، مثل پژو 205 جی‌تی‌آی و رنو R5 استاندارد، در سال ۱۹۸۳ رنو R5 Turbo 2 عرضه شد. حالا این خودروی بی‌نظیر در آمریکا به فروش گذاشته شده است و به دنبال مالک جدید خود می‌گردد.

 نوستالژیک : حراج نسخه‌ی کمیاب Turbo 2 رنو 5 فرانسوی در آمریکا

وجود یک رنو R5 در ایالات متحده، عجیب به نظر می‌رسد. در واقع مالک این خودرو، یک فرد آلمانی‌تبار است که در نوامبر سال ۱۹۸۴، این جواهر کوچک را از یک نمایندگی رنو در آلمان خریده است تا به‌طور قانونی وارد آمریکا کند. این خودرو ۳۲ سال مورد استفاده بوده است، ولی فقط ۶۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد.

این مدل توربو ۲ است که مطمئناً با مدل استاندارد و برادر کوچک‌ترش تفاوت دارد. رنو R5 Turbo 2 دارای پیشرانه ۱.۴ لیتری با ۱۸۵ اسب بخار قدرت است. مالک خودرو می‌گوید این مدل به کیت اسپرت رنو مجهز شده است. این کیت دارای اینترکولر بزرگ‌تر و اگزوزهای مخصوص است.

 نوستالژیک : حراج نسخه‌ی کمیاب Turbo 2 رنو 5 فرانسوی در آمریکا

علاوه بر کیت اسپرت، این مدل دارای یک کیت سیستم تعلیق است که از تکان خوردن بدنه‌ی خودرو در سرعت‌های بالا جلوگیری می‌کند؛ همچنین یک رول‌بار در صندلی عقب نصب شده است تا هنگام رانندگی در پیست، از لحاظ ایمنی مشکلی وجود نداشته باشد. دیگر ادوات خودرو مانند رنگ، تجهیزات داخلی و رینگ‌ها استاندارد اهستند.

رنو R5 Turbo 2 در وب‌سایت Bring a Tailer به مزایده گذاشته شد و سرانجام با قیمت ۸۴ هزار دلار به فروش رفت.



نظرات