1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آزمایش خودروی خودران نیسان با موفقیت‌ همراه بود

آزمایش خودروی خودران نیسان با موفقیت‌ همراه بود

9 آبان 1396
  • 0

تست خودروهای خودران شرکت نیسان در خیابانهای شهر توکیوی ژاپن با موفقیت همراه بود.

به نقل از وب سایت موتور۱، مدیران شرکت خودروسازی نیسان ژاپن پیشتر اعلام کرده بودند خودروهای خودران از سال ۲۰۲۰ میلادی پا به خیابان های جهان از جمله توکیوی ژاپن خواهند گذاشت.

در حال حاضر، فناوری خودروهای خودران موسوم به پروپایلت (ProPILOT) در خیابان ها و جاده های ژاپن در مرحله آزمایشی بسر می برند. بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده، فناوری خودروهای خودران نیسان در جریان نمایشگاه خودروی توکیو سال ۲۰۱۷ میلادی با موفقیت آزمایش شد.

 آزمایش خودروی خودران نیسان با موفقیت‌ همراه بود

فناوری پروپایلت قادر است خودروهای مذکور را به صورت کاملا خودران کنترل و اداره کند البته باید گفت که در مدل های کنونی نیسان، این فناوری به صورت نیمه خودران موجود است. در تابستان سال گذشته بود که نخستین خودروی ژاپنی مجهز به فناوری خودران به نام مینی ورن سرنا (Serena)، با قابلیت های پروپایلت در کنترل فرمان، ترمز و گاز به بازار عرضه شد . این در حالیست که مدیران این خودروساز ژاپنی هفته گذشته از ورود این فناوری به پرفروش ترین خودروی نیسان یعنی ایکسل تریل Rogue خبر دادند.

در خودروهای خودران سرنشینان می توانند با انتخاب مسیر مقصد، حتی بدون دخالت راننده، به صورت کاملا خودران به مقصد برسند. جدیدترین محصول نیسان که در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شده است، با برخورداری از هوش مصنوعی و داده های حاصل از ۱۲ دوربین، رادار با امواج ۹ میلیمتری و ۶ اسکنر لیزری و یک نقشه با وضوح بالا قادر است به مقصد مورد نظر برسد.

تاکامو آسامی - معاون ارشدنیسان در قسمت تحقیقات پیشرفته - خاطرنشان کرده است :" ما در شرکت خودروسازی نیسان به هوشمندی و بلوغ مهندسی توجه و دقت ویژه ای داریم و برای فناوری های روز جهان اهمیت بسیاری قائلیم. هم اکنون فناوری پروپایلت در خودروهای کاملا خودران ما، نمونه ای از موفقیت ما در جهت پیشرفت صنعت خودروسازی در جهان به شمار می رود".

منبع ایسنا


نظرات