1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. وقتی نیسان پا جای پای رنو می گذارد!

وقتی نیسان پا جای پای رنو می گذارد!

12 اردیبهشت 1396
  • 0

گروه رنو در بازارهای اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکا همیشه به دنبال بیشترین سهم بازار بوده است و برای همین از الگوهای جدید بازاریابی استفاده می کند. یکی از این تکنیک ها عرضه محصول با برندی خاص است تا بتواند در قدم اول محبوبیتی را برای خود به دست آورد. بدیهی است که علاقه مردم به یک برند بستگی به شناخت و حضورش در آن بازار دارد. به عنوان مثال گروه رنو یا همان رنو- نیسان در بازار آمریکا با لوگو نیسان سودآوری خود را تضمین می کند. وقتی هم که در بازار اروپا حضور دارد، برند رنو و داچیا را برای فروش محصولاتش انتخاب می کند. وقتی هم که بحث بازار کره می شود، خودروهایش را با لوگو رنو- سامسونگ در بازار آن کشور به فروش می رساند.

نیسان پا جای پای رنو می گذارد!

با این نگاه تخصصی گروه رنو، می توان به این نکته رسید که این کمپانی بزرگ علاقه هر بازار را برای لوگویی خاص می شناسد. بدیهی است که هر محصولی از این کمپانی در بازار ایران و منطقه با لوگو رنو عرضه شود. به عنوان مثال لوگان، ساندرو و داستر هم با همین نشان تجاری در بازار به فروش می رسند. حال برخی از کاربران فضای مجاری به این نکته باور دارند که گاهی تغییر لوگو باعث تغییر اصالت خودرو نمی شود و این کار تنها برای بازار ایران اتفاق می افتد. ولی جالب است بدانید که نیسان هم به عنوان یک خودروساز مطرح جهانی و به عنوان یکی از شرکای گروه رنو، چند وقتی است که لوگوی خود را بر روی محصولات مشترک می­گذارد تا بتواند سهم بیشتری از بازار کشورهای مختلف داشته باشد.

نیسان پا جای پای رنو می گذارد!

بحث امروز ما بر سر پروژه داستر است. خودرویی که در بازار جهانی فروش خوبی را داشته و در بازار اروپا و کشورهای هدف جوایز مختلفی را به دست آورده است. بسیاری از کاربران ایرانی در فضای مجازی می گویند که داستر اصلا رنو نیست و این خودرو آنچنان قابلیت خاصی ندارد و تنها در بازار ایران و کشورهای همسایه با لوگو رنو به فروش می رسد. برخی حتی اصالت این خودرو را هم نقد می کنند. ولی باید اشاره کرد، همین خودرویی که برخی به آن انتقاد دارند، امروز با نشان نیسان در بازارهای هدف این برند به فروش می رسد. رنو داستر در بازار برخی کشورهای آسیایی و آفریقایی با لوگو نیسان و با نام ترانو TERRANO به بازار عرضه می شود.

نیسان پا جای پای رنو می گذارد!

نیسان ترانو دقیقا همان رنو داستر است و تفاوتی هم با داچیا داستر بازار اروپا ندارد. این خودرو تنها در بخش جلو و عقب از نظر ظاهری با رنو داستر تفاوت دارد و پیشرانه آن کاملا مشابه با خودروهای گروه رنو است. وقتی به تصویر نمای داخلی ترانو نگاه می کنید، این خودرو دقیقا مشابه با داستر سفارش هند به دست مشتریان می رسد و از نظر امکانات رفاهی و نوع مواد به کار رفته در داخل فرقی با نمونه رنو خود ندارد.

نیسان پا جای پای رنو می گذارد!

حال با این مثال می توان راحتتر به این مسئله پرداخت که گروه های خودروسازی جهانی همیشه در راستای هدف کلی حرکت می کنند و سعی دارند تا رقابت خود را به سمت افزایش بازار کلی گروه سوق دهند. بدیهی است داستر، ترانو، کولئوس، ایکس تریل و... خودروهایی هستند که موفقیت های زیادی را برای رنو- نیسان پدید آورده اند و با توجه به سلیقه بازار هدف به کشوری ورود پیدا کرده اند. جالب است که نوع قیمت گذاری چنین خودروهای مشابهی نزدیکی زیادی به هم دارد و تنها در بازار ایران است که نوع قیمت گذاری گاهی خارج از عرف جهانی انجام می شود. بدیهی است که امروز داستر پروژه ای موفق به حساب می آید و به شکلی در بازار جهانی حاضر شده که باز هم نیسان خودرو مشترک دیگری را به بازار خود با لوگو ژاپنی اش عرضه می کند.

نیسان پا جای پای رنو می گذارد!

نیسان پا جای پای رنو می گذارد!

منبع:عصرخودرو



نظرات