1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. همکاری احتمالی نیسان با مرسدس برای ساخت جایگزین مدل Z

همکاری احتمالی نیسان با مرسدس برای ساخت جایگزین مدل Z

6 فروردین 1397
  • 0

نسل بعدی خودروی Z نیسان زودتر از آن چه تصور می شد عرضه خواهد شد.

گفته می شود نیسان با دایملر همکاری خواهد کرد تا مدل Z جدید خود را به طور مشترک با این برند بسازد. مدل Z جدید زمانی در سال آینده و قبل از جشن 50 سالگی 240Z اصلی عرضه خواهد شد.

 همکاری احتمالی نیسان با مرسدس برای ساخت جایگزین مدل Z

اگرچه فعلا اطلاعات زیادی در این مورد در دست نیست اما شایعه شده است که نیسان شاسی های این خودرو را از یک مدل مرسدس می گیرد. این خودرو با دو گزینه نیرومحرکه عرضه خواهد شد که شامل 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر کوچک تر و نسخه عملکرد بالای 3.0 لیتری تواین توربو V6 با قدرت 400 اسب بخار گرفته شده از اینفینیتی Q60 است. در این صورت این خودرو از 370Z قدرتمندتر خواهد بود که نسخه نیزموی آن قدرت 350 اسب بخار دارد. البته نیرومحرکه هیبریدی نیز برای این خودرو رد نشده است.

 همکاری احتمالی نیسان با مرسدس برای ساخت جایگزین مدل Z

می دانیم که نیسان جایگزینی برای Z در نظر دارد که نسل هفتم این مدل نمادین خواهد بود. در حالی که تویوتا سوپرای جدید به زودی با همکاری بی ام و عرضه می شود، گمان می رود نیسان نیز با همکاری با مرسدس از رویکردی مشابه پیروی کند. حدود یک دهه است که 370Z کنونی معرفی شده اما اکنون با کاهش تقاضا مواجه شده است.

اتحاد رنو نیسان اکنون به طور مشترک روی ساخت کلاس X جدید مرسدس کار می کند. اینفینیتی QX50 تازه عرضه شده نیز قرار بود پلتفرم مدولار MFA2 مشترک با مرسدس داشته باشد. اکنون زمان مناسبی برای نیسان است تا جایگزینی را برای 370Z عرضه کند و ساخت مشترک آن با مرسدس کمک می کند تا زمان ساخت آن کاهش یابد.

 همکاری احتمالی نیسان با مرسدس برای ساخت جایگزین مدل Z



نظرات