1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فروش نیسان قشقایی در کره جنوبی ممنوع شد

فروش نیسان قشقایی در کره جنوبی ممنوع شد

19 خرداد 1395
  • 0

دولت کره جنوبی فروش خودرو قشقایی در این کشور را به دلیل نصب سیستم فریب میزان آلایندگی در این خودروها ممنوع کرد.

نیسان قشقایی

دولت کره جنوبی از شرکت خودروسازی نیسان خواسته تا با اتهامات کیفری بابت دستکاری در آمارهای میزان آلایندگی خودروهای تولیدی اش مواجه شود. سئول چند هفته پیش این شرکت را به دلیل این اقدام متقلبانه جریمه کرده بود.

وزارت محیط زیست کره جنوبی اعلام کرده که نتایج آزمایشات انجام شده نشان داده که در مدل های قشقایی یک سیستم فریب میزان آلایندگی تولید شده نصب شده تا میزان آلایندگی این خودرو را کمتر از میزان واقعی نشان دهد. این وزارتخانه از مقامات قضایی این کشور خواسته تا در این باه تحقیقاتی را انجام دهند.

سئول همچنین فروش خودروهای قشقایی در این کشور را ممنوع اعلام کرده است.

هنگ دونگ کون، یکی از مقامات ارشد وزارت محیط زیست کره جنوبی گفت: «امروز ما قرار است یک شکایت کیفری» علیه تاکه هیکو کیکوچی، رئیس شرکت نیسان کره تنظیم کنیم.

ماه گذشته، دومین شرکت بزرگ خودروسازی ژاپن با جریمه ای 330 میلیون وونی (280 هزار دلاری) مواجه شد و دولت کره جنوبی اعلام کرد که برای صدها خودروی قشقایی فروخته شده در این کشور فراخوان خواهد داد.

نیسان در بیانیه ای اعلام کرده: «اولویت های نیسان کره مشتریان و واسطه هایش هستند و این شرکت با دقت و شفافیت در حال همکاری با دولت کره جنوبی درباره موضوع سیستم نشانگر میزان آلایندگی خودروهای مدل قشقایی است.»

این شرکت ژاپنی اذعان کرده که در 11 میلیون دستگاه از خودروهای این شرکت این نرم افزار متقلبانه کار گذاشته شده که هر زمان میزان آلایندگی خودرو مورد آزمایش قرار می گیرد، آلایندگی تولید شده را کمتر نشان می دهد.در نوامبر گذشته، سئول به شرکت فولکس واگن کره دستور داده بود که بیش از 125 هزار خودروی دیزلی فروخته شده در این کشور را فرا بخواند و این شرکت را 14.1 میلیارد وون جریمه کرده بود.

منبع: بیزینس استاندارد



نظرات