1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. یک قایق ، کانسپت جدید لکسوس!

یک قایق ، کانسپت جدید لکسوس!

29 دی 1395
  • 0

گویا شرکت لوکس‌ساز ژاپنی تصمیم به شناور کردن ایده های جدید خود گرفته و با معرفی یک قایق اسپرت کانسپت دامنه محصولات خود را گسترش داده است.

این قایق ۱۲٫۷ متر طول و ۳٫۸ متر عرض داشته و در سواحل فلوریدا با حضور مدیر تجاری لکسوس آکیو تویودا (که شباهت اسمی با مدیرعامل تویوتا دارد) رونمایی شد.

وی در این مراسم گفت : «این طرح نشان می‌دهد چگونه یک برند لوکس خودروساز می‌تواند در دیگر عرصه های سبک زندگی نیز وارد شود.»

 لکسوس ، قایق ساز میشود؟

درست است که این قایق جلوپنجره ندارد اما از پیشرانه های ساخت لکسوس قدرت میگیرد. دو موتور ۵ لیتر V8 که در محصولاتی مانند RC F، GS F و اخیرا LC500 کوپه بکار رفته اند هرکدام ۴۳۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و حداکثر سرعت این قایق لوکس را به ۴۳ گره دریایی (۸۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسانند.

برای پارک ساده تر موتورهای کوچکی نیز تعبیه شده اند که نیروی رانش جانبی تولید کرده و با جوی استیک کنترل می‌شوند.

در کابین هدایت قایق یک نمایشگر لمسی تمام رنگی قرار دارد که اطلاعات مختلفی شامل ناوبری، رادار سطحی، سونار و نمودارهای دیجیتالی دیگر را نمایش می‌دهد.

 لکسوس ، قایق ساز میشود؟

همچنین کنترل سیستم اطلاعاتی و سرگرمی که شامل سیستم پخش صوت و اینترنت وای فای ۴G می‌شود نیز از طریق همین نمایشگر امکان پذیر است.

این قایق ظرفیت ۸ سرنشین را داشته و به یخچال، اجاق گاز و دوش مجهز است. برخلاف نمونه متداول که از پلاستیک تقویت شده استفاده می‌کنند، قایق اسپرت لکسوس در بدنه خود از فیبرکربن بهره برده است.

 لکسوس ، قایق ساز میشود؟

این دقیقا همان جنسی است که در سوپراسپرت لکسوس LFA نیز بکار رفته است. به گفته لکسوس فیبرکربن موجب کاهش ۱۰۰۰ کیلوگرمی وزن قایق نسبت به انواع مشابه با جنس فایبرگلاس گردیده است.

یوشیهیرو ساوا، مدیر اجرایی لکسوس درباره طرح مذکور می‌گوید: « این قایق اسپرت به ما نشان می‌دهد زبان طراحی لکسوس در عرصه دریایی به چه صورت است.

 لکسوس ، قایق ساز میشود؟

برای تیم طراحی شرکت اجرای چنین پروژه ای واقعا هیجان انگیز بوده و تلاشی که در جهت مهندسی خلاقانه بخش دیگری از حمل و نقل توسط یک خودروساز صورت گرفته ارزشمند می‌باشد.»

منبع:دنیای خودرو



نظرات